cerveza wrote:nicke.t wrote:kör du me chip så har du kvar lmm. kör på E85 oxo.
Då räcker spridarna till typ 300-310hk på 3,8bars grundtryck. lite beroende på vilken Dc som ligger i chipet.
ja,får köra lite större spridare då om han ska ha mer mos.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
cerveza wrote:nicke.t wrote:kör du me chip så har du kvar lmm. kör på E85 oxo.
Då räcker spridarna till typ 300-310hk på 3,8bars grundtryck. lite beroende på vilken Dc som ligger i chipet.
dka525 wrote:gör som jag skrev. kör med volvo gröna 968or. 465cc 4"lmm fekzen chipp ställbar BTR.
och använd en bb lambda. så vrider du upp laddet så mycket du kan/vill så länge den håller bra lambda och ARF värde.
kan räcke med en spikning så blåser du topp packningen. inge roligt
det kommer bli skitbra. men din koppling kommer typ att börja slira runt 0.7 0.8bar om det är orginal
Bäckis wrote:Öppnar vid 3,8 bar? Öppnar vi 3 bar? Läs mer på forumet om hur saker fungerar innan du stjälper andra.
Bränsletrycket avgör bara hur mkt flöde spridarna ger, det "öppnas" inget av tryck.
Bäckis wrote:Hardrox: GT35 är sämre på allt än en Precisionturbo, och dyrare.
Vi bygger rör, har jigg.