köpa e36 328 toruring eller inte ?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Hampusjacobsson

köpa e36 328 toruring eller inte ?

Post by Hampusjacobsson »

hej, fick in en 328 e36 touring på jobb idag som inte gått igenom besigtningen, ägaren till bilen hade tydligen nyligen avlidit och färäldrarna vill nu inte ha kvar bilen.

bilen är svart med rost bubblor på alla skärmar och lite på bak luckan, höger dörrsida är lös och lite trasig, skinnet på ratten hänger och är trasigt, pixel fel i instrumentet och ingen service bok så vet inte hur långt den har gått ( går de kolla upp på bmw ? är 95a importerad och ska va likvärdig med svenska 96or tydligen )

2 stycken styr stag måste bytas ( ca 1000 kr material )
ett bromsrör ( sitter lätt och är bara en liten bit så de fixar jag lätt )
däcken bak var total slut samt snedslitet fram ( 4 stycken andra däck på plåt fälg följer med )

bilen har grå sport skin inredning, allt elektriskt inne i bilen verkar funka förutom instrumentet då. de sitter ett M-paket på bilen som inte hade skadats att lackas om i fronten ( någon som harit dålig på att lakera som lackat de så de har flagnat på vissa ställen ) det sitter en lamell diff på bilen oxå.

chefen på jobb tycker jag ska lägga ett bud på 10 000 till föräldrarna och de verkar som han är rätt säker på dom kommer ta de för dom verkar bara vilja ha bort bilen.

Skajag köpa eller inte ? och vad borde jag ge för bud ? motor betekningen är lite udda oxå m52TUR28 och de betyder ?
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 135#449135
Hampus Jacobsson
0730 554033
markus

Re: köpa e36 328 toruring eller inte ?

Post by markus »

Får du bilen för 10K så köp ! Dom pengarna får du lätt igen++ om du fixar den eller säljer den i delar. Motorkåden betyder Tecnical Uppdate (Stavning) och är en uppdaterad M52B28 med andra beläggningar i cylinderfoder och lite annat. Har för mig dom motorerna har dubbelvanos med men kan ha fel.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Hampusjacobsson

markus wrote:Får du bilen för 10K så köp ! Dom pengarna får du lätt igen++ om du fixar den eller säljer den i delar. Tecnical Update (stavning) Betyder motorkåden och är en uppdaterad M52B28 med andra beläggningar i cylinderfoder och lite annat. Har för mig dom motorerna har dubbelvanos med men kan ha fel.

ska försöke med ett bud på 8-9000 först och se va dom säger ( har inte mer innan fredag (A) )

bättre motor alltså? pigg som satan va den iallafall :D tråkigt att den va sleten dock, men hur många e36or finns de nu inte på skrotarna som man kan plocka tex inrednings detaljer ifrån?

jag tänkte lite bara om jag köper den och om man skulle ha otur och tex smälla den eller något så får man ändå igen dom pengarna på delar från bilen ju

lamell diff (4-5000 kanske )
sport inredningen går nog att sälja för 1000 kr eller något
m paketet går väll oxå för några lappar

motorn ( iallafall veven till 2,8 liters projekt ) går lätt o sälja för några lappar

kan jag gå i förlust på den äns ? :)

men vill dock veta om man kan få fram mätar ställningen på något vis ? eller om de finns någon som kan laga pixelfelen så man får fram mätarställningen igen ?
Hampus Jacobsson
0730 554033
Dawe_A

Post by Dawe_A »

bara köp!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
M-pirre-M

Post by M-pirre-M »

köp! bmw ska nog kunna plocka fram miltalet åt dej via bilens dator!
bmw is tha shit!
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Hampusjacobsson

köppte den idag :) dock inte betalt den än men de gör jag imorgon :) den är så gott som klar för besigtning nu och ska nog plocka ett instrument ifrån skroten tänkte jag, borde väll va samma i alla e36or?

kan iofs fråga bmw om dom kan ta fram mätarställningen till mig, kan ju vara kul att veta om inget annat :)

2 bilder till er :) ratten måste bytas asså.... någon som har någon fin billig ? något märke efter en hund i passagerar stolen annars rätt okej förutom höger handtag i dörrsidan som är halv löst, men de e lätt och ordna

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us
Hampus Jacobsson
0730 554033
markus

Post by markus »

Tycker den ser helt ok ut. Perfekta bruksbilar det där.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Hampusjacobsson

markus wrote:Tycker den ser helt ok ut. Perfekta bruksbilar det där.

efter att ha kört den en hel dag idag så känns den väldigt bra som bruksbil ! körde in e30in i garaget sen efter jag kört denna, mjo lite skillnad är de allt på dom :)

går de laga pixel fel eller är de ny mätar tavla som gäller ?( från skroten )
Hampus Jacobsson
0730 554033
Post Reply