Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

halvordsson

Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by halvordsson »

Bolero wrote:
Rsjerry wrote:Kanske överdrev när jag skrev bulka för jag ska inte lägga på mig massa onödigt fett men jag ska inte ligga i underkant med kcal heller!

Brände av en 7reppare på 90kg i bänkpress idag, nytt PB :)

Fint fint! :)

En annan har nyss sänkt repsen från 20reps som vi körde i 4veckor, nu kör vi 10reps i några veckor sedan ska vi ner på 4-6 igen. Ska bli nice!

mvh

20 reps :shock:

Sjukt jobbigt! Hur ser det schemat ut? Och det är för att bygga maximal styrka i längden förmodar jag, eller har jag fel?
Bolero

Post by Bolero »

halvordsson wrote:
Bolero wrote:
Rsjerry wrote:Kanske överdrev när jag skrev bulka för jag ska inte lägga på mig massa onödigt fett men jag ska inte ligga i underkant med kcal heller!

Brände av en 7reppare på 90kg i bänkpress idag, nytt PB :)

Fint fint! :)

En annan har nyss sänkt repsen från 20reps som vi körde i 4veckor, nu kör vi 10reps i några veckor sedan ska vi ner på 4-6 igen. Ska bli nice!

mvh

20 reps :shock:

Sjukt jobbigt! Hur ser det schemat ut? Och det är för att bygga maximal styrka i längden förmodar jag, eller har jag fel?

Ja det är jobbigt med 20reps, sedan ökade vi med ett set extra så var sjukt jobbigt och man hade träningsvärk konstant hela veckorna (iofs har jag på tungt med men annorlunda med 20reps)

Vi har kört 10reps i två veckor nu, ska köra en vecka till så det blir tre veckor sedan på det tunga i 5-6veckor igen. Där efter ska han jag tränar med ladda upp med uthållighetsstyrka för sin tävling så då kommer jag nog följa med på det, om jag inte kör något eget och lite tyngre! :)

Här har du ett axel och biceps pass på 20reps.

Träningsjournalen wrote:Axlar och Biceps igår.

Lite superset kör vi också

Stående militärpress 4set.
30kg X 20reps X 4set.
Hantellyft framåt 4set.
10kg X 20reps X 4set.

Hantellyft åt sidan 4set.
9kg X 20reps X 4set.
Stående rodd i kabel med V handtag 4set.
35kg X 20reps X 4set.

Baksida i pecdec 4set.
32kg X 20reps X 3set, 32kg X 18reps.

Bicepscurl 4set.
25kg X 20reps X 4set.

Liggande biceps curl i kabel 4set.
30kg X 20reps X 4set.
Sittande i biceps maskin 2set.
15kg X 20reps X 2set.

Mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Bolero

Post by Bolero »

Var lite Dips , chins och mage idag.

Ökade 16reps i dipsen på 5set, dock var jag 3reps i från 100reps. Nästa vecka så jävlar i det ska det plockas!

Chinsen ska det ökas i också.

Mvh
Performance Center Syd
RPMotor
Wiic

Post by Wiic »

Har varit sjuk nu i veckan så har inte varit på gymmet nu, men jag är igång med deffningen och gått ned 5kg :)
Last edited by Wiic on 13 Apr 2011, 05:31, edited 1 time in total.
E30 M50.
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Idag gjorde jag något gott med kvarg :)

1 burk lätt kesella 250g, 1dl proteinpulver Whey FX choklad, lite vaniljyoughurt och en halv banan och cacao efter smak!

Mixa allt detta i matberedaren och du har en tallrik som smakar som glass nästan och är laddad med 60g protein!

Ät och VÄX gubbar :wink:
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Bolero

Post by Bolero »

Rsjerry wrote:Idag gjorde jag något gott med kvarg :)

1 burk lätt kesella 250g, 1dl proteinpulver Whey FX choklad, lite vaniljyoughurt och en halv banan och cacao efter smak!

Mixa allt detta i matberedaren och du har en tallrik som smakar som glass nästan och är laddad med 60g protein!

Ät och VÄX gubbar :wink:

Fina grejer kvargen! :)

Funkar fint att mixa enbart kvarg,valnötter och någon dl lätt mjölk och lite funlight sedan dricka det! :)
Performance Center Syd
RPMotor
Bolero

Post by Bolero »

Jaha då laddar man inför ett ben och mag pass om några minuter.

Fixa ett nytt PB i marklyft i fredags, 170kg X 1reps. Kändes nice!

Hur går det för er andra kämpar ni på?! :)
Performance Center Syd
RPMotor
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Bolero wrote:Jaha då laddar man inför ett ben och mag pass om några minuter.

Fixa ett nytt PB i marklyft i fredags, 170kg X 1reps. Kändes nice!

Hur går det för er andra kämpar ni på?! :)

Grattis!

jodå det går skitbra, bild från senaste passet.. sjuk träningsvärk i vaderna 2 dagar efteråt!

Image
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Bolero

Post by Bolero »

Dawe_A wrote:Grattis!

jodå det går skitbra, bild från senaste passet.. sjuk träningsvärk i vaderna 2 dagar efteråt!

Image

Haha ser ut att vara ett sjukt hårt pass!! :D
Performance Center Syd
RPMotor
SoreuQ

Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by SoreuQ »

Här kommer en riktig newbie som gärna tar emot alla tips jag kan få.

Har kört LCHF i drygt tre veckor och gått ner 17kg och tänkte jag skulle börja bygga lite muskler nu istället och samtidigt gå ner i vikt.

Är 192cm och väger nu 130kg, med andra ord ganska bastant (läs fet) kille :)

Hur ska jag lägga upp min kost och träning?
Ska jag fortsätta med lchf fast köra lite mer kolhydrater dom dagar jag går på gym eller hur ska jag göra?

År helt nollad när det gäller allt sånt här.

Testade iaf och köra lite bänk idag på gymet och lyckades pressa upp 90kg en gång iaf :)

Mvh Tommy
Tommy Nauclér
BMW 325 Turbo - Powered by PPF
BMW 335D - Powered by Vtech
Bolero

Post by Bolero »

SoreuQ wrote:Här kommer en riktig newbie som gärna tar emot alla tips jag kan få.

Har kört LCHF i drygt tre veckor och gått ner 17kg och tänkte jag skulle börja bygga lite muskler nu istället och samtidigt gå ner i vikt.

Ska jag fortsätta med lchf fast köra lite mer kolhydrater dom dagar jag går på gym eller hur ska jag göra?

Testade iaf och köra lite bänk idag på gymet och lyckades pressa upp 90kg en gång iaf :)
Mvh Tommy

Har du gått ner 17kg på 3 veckor?! I sådantfall borde du näst intill blivit sjuk på kuppen låter sjukt mycket.

Det du kan göra är att målet innan passet och efter passet lägga till dina mesta kolhydrater för dagen under dom tillfällena.

Det bästa är egentligen att känna efter vad din kropp säger du kanske rent av orkar att köra på enbart lite kolhydrater innan och struntar i kolhydrater efter.

Köra mycket basövningar är något du ska sikta på tycker jag om du ska bygga muskler. Hur många gånger i veckan tränar du eller ska träna?

Mvh
Performance Center Syd
RPMotor
SoreuQ

Post by SoreuQ »

Bolero wrote:
SoreuQ wrote:Här kommer en riktig newbie som gärna tar emot alla tips jag kan få.

Mvh Tommy

Har du gått ner 17kg på 3 veckor?! I sådantfall borde du näst intill blivit sjuk på kuppen låter sjukt mycket.

Det du kan göra är att målet innan passet och efter passet lägga till dina mesta kolhydrater för dagen under dom tillfällena.

Det bästa är egentligen att känna efter vad din kropp säger du kanske rent av orkar att köra på enbart lite kolhydrater innan och struntar i kolhydrater efter.

Köra mycket basövningar är något du ska sikta på tycker jag om du ska bygga muskler. Hur många gånger i veckan tränar du eller ska träna?

Mvh

Hej!

Jag var sjukt trött dom första två veckorna sen vände det och jag kände mig piggare än någonsin och tänkte därför använda den energin till att träna och göra lite nytta.
Körde lchf ihop med en kompis som gick ner 15kg på 14dagar, så där låg man i lä :)

Jag tränar varannan morgon och ute och "powerwalkar" 4-5km varannan.

Basövningar?
Jag är alltså helt nollad på sånt här, har haft gymkort till och från dom senaste 2-3åren, men har då bara använt löpbandet och lite maskiner.
Ska jag köpa protein och käka också eller räcker det med mat för en annan?

Måste bara tacka för denna tråden också, suttit och läst lite och får bra inspiration till att fortsätta verkligen :)

Mvh Tommy
Tommy Nauclér
BMW 325 Turbo - Powered by PPF
BMW 335D - Powered by Vtech
Bolero

Post by Bolero »

SoreuQ wrote:
Hej!

Jag var sjukt trött dom första två veckorna sen vände det och jag kände mig piggare än någonsin och tänkte därför använda den energin till att träna och göra lite nytta.
Körde lchf ihop med en kompis som gick ner 15kg på 14dagar, så där låg man i lä :)

Jag tränar varannan morgon och ute och "powerwalkar" 4-5km varannan.

Basövningar?
Jag är alltså helt nollad på sånt här, har haft gymkort till och från dom senaste 2-3åren, men har då bara använt löpbandet och lite maskiner.
Ska jag köpa protein och käka också eller räcker det med mat för en annan?

Måste bara tacka för denna tråden också, suttit och läst lite och får bra inspiration till att fortsätta verkligen :)

Mvh Tommy

Skulle verkligen vilja att du försöker gå ner lite mindre i veckan 5-6kg per vecka tar mycket energi och frågan är om det ens blir hållbart i längden.

Men så länge det känns bra för dig så kör på, lyssna på kroppen det är det viktigaste.

När jag säger basövningar menar jag

Bänkpress (bröst), knäböj (ben) , Chins (alt latsdrag, rygg), Marklyft, Militärpress (axlar).

Sedan finns det massa andra att köra också men beror på lite hur många dagar i veckan du ska köra gym antingen får man köra ett splitschema på dom dagarna du ska träna eller halvkropps schema. Man kan självklart splitta det hur man vill.

Här är en bra sida att titta övningar på, sedan är många koncentrationsövningar jag tycker dock att du ska lära dig basövningarna först.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Mvh
Performance Center Syd
RPMotor
ploNe30

Post by ploNe30 »

För det första grymt bra jobbat :D men ska du nu börja bygga muskler samtidigt som du snittar 5-6kg i viktnedgång i veckan (den kommer såklart börja dala ganska fort nu) så är det nog ingen bra idé. Även som total nybörjare tror ja inte man kan lägga på sig så mkt muskler med det kcalunderskottet. Om jag var dig skulle jag vilja gå ner till en "målvikt" och sedan tänka på att BYGGA. Självklart ska du träna gym under den tiden med.

Lchf är en bra metod tycker jag men dom dagar jag tränar lägger jag till mer kolhydrater och sänker fettet.
Min kost när jag dietar består i stort sett av, kvarg, keso, kyckling, lax, potatis, vassleprotein, ägg, skinka/kalkon, OMEGA 3 och EEA.

Kolla runt på lite träningsforum så kommer du hitta allt du söker.
Kolozzeum som du fick en länk till ovan är bra samt http://forum.body.se/.

Mvh Robin
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
Bolero

Post by Bolero »

Detta är ju fan r*v! Man säger åt andra att lyssna på sin kropp.

Har haft problem fram och tillbaka i några år med mina underarmar (först började det vid vanlig skivstångscurl biceps alltså). Sedan har jag knappt kunnat passa folk och lyfta i en bänkpress utan får ta ovanhandsgrepp istället. Nu igår när jag körde 5set chins så börjar dom dumma sig i igen så fick strunta i att köra på gymmet och ställa sig på crosstrainern istället. Känns bara att köra bil nu... Så har kommit fram till att jag ska sluta köra lågreps 4-6 som nu. Har ett pass kvar denna vecka och det ska jag fan köra också.

Hoppas ni andra kämpar på!
Performance Center Syd
RPMotor
Bolero

Post by Bolero »

Tränar ni inget nu mera?! :D

Ska strax iväg på ett pass.

Tog nytt rekord i knäböj häromdagen 145kg X 5reps X 2set.

155kg i marklyft X 5reps X 2set med.

Hoppas ni fortfarande kör på.

Mvh
Performance Center Syd
RPMotor
Strandholm

Post by Strandholm »

ni som har fysiskt krävande jobb, hur gör ni föratt deffa? Svårt att leva på kvarg eller tonfisk när man ska skotta 7ton fyllning ur ett 2meter djupt hål t.ex :P
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Post Reply