långhistoria kort, jag hyr garage av en firma som hyr av en firma... Den firman konkar... och det kommer strula till sig med fogde och hela kalaset... Så jag vågar inte ha kvar bilen eller några andra delar jag behöver till bilen i garaget... i risk att det blir lagt i utredning.. vore ju rätt trist att ha bilen bortlåst i 6 månader...
så just nu är jag garagelös, men har ett fantastiskt jobb där det går att göra en liten specialare med bilen så jag får ihop alla bitar och på så vis kan rulla in den på nån "ha och stå plats"...
no time to waste altså....... som om jag inte hade häcken full.....
fick hjälp av john och emme att få upp kärran på transportern, LAGOM KUL utan bakaxel.....................
bra med travers, synd att de inte bromsar sideways...
höll på att gå bra åt helvete ett par gånger..
flytta med massa grejer att meka med
typiskt......
koppling på... sen vart det inga mer bilder den kvällen för lådan bjöd på en helvetes massa strul... lådan roterade ihop med vevaxeln och jag och emme som hjälpte mig den kvällen tog ner och upp lådan 1000 gånger för att jag skulle kunna kontrollmäta och växa mig gråhårig på att inte hitta något fel..
well, hem och sova då klockan slog midnatt.... (söndag natt altså innan en jobbdag).
Ny dag ny strid, flytta mer grejer...
ta in bilen i verkstan igen och hissa upp... för att göra kopplingsledning och testa en teori jag hade om att kopplignen inte skulle blivit centrerad, eftersom jag centrerat en flerskivig kopplign med min falksyn.............
total gläjde när problemen löstes så jag drog och hämtade mer grejer inför en helkväll med bilen igen... (måndag kväll altså)
hade även fått hem min bakaxel igen, dock omodifierad pga för korta drivaxel för en slirdiff...
bakaxel uppe och jag skjuter nästan en glädjetår över att kunna rulla runt skiten utan en transportbil, tror dock jag inte fick diffen riktigt tätt vilket suger...
emme hade knåpat dit en avo dämpare dagen innan, så jag fixade den andra..
började byta knutkors på kardanen men upptäckte att jag behöver ett annat, får se ifall svea kan greja fram ett pronto, för mitt gamla kors på diffen passar inte längre... blir för lång kardan då..
lådfan uppe med fäste, vänder man på fästet passar en jerico...
ifall tanken skulle slå till
finolja ifrån ARC motorsport
ahh !!
=)
sen hade klockan slagit midnatt..
tung dag på jobbet så det fick bli tidigare ikväll, drog hem vid 22...
igentligen tycker jag rondellerna oftast blir fula på många bilar, men dom passar in bra här?!
brorsan kom förbi med tjejen sin och hjälpte till
nya spacers ifrån manton!
vattenslangar till IC
brorsans tjej fixade till lite mallar åt mig så jag kan kapa ut lite finskt stål till växellådslock och annat småfix !
sen på slutkröken tvångsluftade vi kopplingen, men något strulade och kändes inte rätt... tänkte ta med mig den huvudbryn hem innan madde såg att det började droppa under bilen sen... dvs jag har inte fått tilton lagret TÄTT vid anslutningarna... HOPPAS jag, annars kanske det tagit stryk av svarvningen eller något ! vilket skulle innebära total katastrof... vi får se imorn, isåfall närmar sig uppstart innan helgen!!