har ett autronic sm3 till min audi s2, å den vill gå på bra lambda värde tills den blir riktigt varm då snålar den av ifrån 0.79 i lambda typ te 0,89.
man skal gå in i charge temp estimate under m2 fliken men har inte en anning om vad man brukar ha typ för siffror där. å under vilket varv .
nån som vet?
//andreas
luft kompensering sm3
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
luft kompensering sm3
omegan bromsad 700hk på hjulen
Re: luft kompensering sm3
ingen som vet hur det passar på audi å ha charge tempen?
Beror på en del saker, men att fråga vad som passar audi blir lite fel...
Villken lufttempgivare har du och vart sitter den placerad ? Om den sitter på ett ställe där luften står still så kan det bli lite knepigt.
Är bränsletabellen mappad med default värdena i charge temp tabellen ?
Annars så ska du skriva ett högre värde i charge temp tabellen om den går snålt på varmare motortemperatur. Detta värde är enkelt förklarat hur mycket motortemperaturen värmer gasmassan från det ställe som lufttemperaturen mäts. 2st likadana motorer med olika givare eller olika placeringar av givarna behöver annorlunda värden i tabellen.
Villken lufttempgivare har du och vart sitter den placerad ? Om den sitter på ett ställe där luften står still så kan det bli lite knepigt.
Är bränsletabellen mappad med default värdena i charge temp tabellen ?
Annars så ska du skriva ett högre värde i charge temp tabellen om den går snålt på varmare motortemperatur. Detta värde är enkelt förklarat hur mycket motortemperaturen värmer gasmassan från det ställe som lufttemperaturen mäts. 2st likadana motorer med olika givare eller olika placeringar av givarna behöver annorlunda värden i tabellen.
den sitter precis bakom spället i pleniumet å den är mappad me charge vädena.
men jag kan då det någelunde stabilt om jag typ har charge värdena på 99 på last å det skall man ju ej behöva.
finns det nån nackdel av att åka så om afr stämmer?
//andreas
men jag kan då det någelunde stabilt om jag typ har charge värdena på 99 på last å det skall man ju ej behöva.
finns det nån nackdel av att åka så om afr stämmer?
//andreas