Ja jag tror det skulle funka riktigt bra.. letar själv efter något liknande till min e34 med tds låda.aelget wrote:rockker wrote:Klicka på länken så ser du zf ihop med 3.23..aelget wrote:Vill mest ha bekräftat men...
Så TDS ZF låda + 3.23 funkar utmärkt?.
Mvh
JR.
ZF TDS låda med 3.23
Måste bli hyffsat bra till bana/drifting/lek ?
FAQ Drivlina
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Hejsan! Min polare skall bygga Volvo 740 med T5 maskin och en BMW Getrag låda. Men de vi behöver veta nu är vilken av alla Getrag lådor han har.
På sidan av sprängkåpan står det Getrag sedan står detta numret: 220.0.0 225.94?
Sedan under lådan stod det typ: 0 0 8 2 2 9 4 AKG typ..
Så vilken av alla lådor är dessa?
När ja sökte på google kom ja in på bildelsbasen där det stod BMW 520I -94. Frågan är då om den räknas till stora eller lilla sexan, då han ska köpa adapterplatta lär vi veta om den här lådan är till stora eller lilla sexan.
Hoppas på svar snabbt.
Mvh// Michael
På sidan av sprängkåpan står det Getrag sedan står detta numret: 220.0.0 225.94?
Sedan under lådan stod det typ: 0 0 8 2 2 9 4 AKG typ..
Så vilken av alla lådor är dessa?
När ja sökte på google kom ja in på bildelsbasen där det stod BMW 520I -94. Frågan är då om den räknas till stora eller lilla sexan, då han ska köpa adapterplatta lär vi veta om den här lådan är till stora eller lilla sexan.
Hoppas på svar snabbt.
Mvh// Michael
BMW 535 -89 Turbo MS 1.v3#
Tjenare Fasiken detta har jag inte alls tänkt på 
Just nu har jag en original låda på min 525 92a, köpte en sån här diff.
Lamelldiffad bakaxel utväxling 3.23.
Funkar det bra ihop?
Sedan har jag köpt en M3 3,0l låda också.
Hur blir denna kombon tror ni?

Just nu har jag en original låda på min 525 92a, köpte en sån här diff.
Lamelldiffad bakaxel utväxling 3.23.
Funkar det bra ihop?
Sedan har jag köpt en M3 3,0l låda också.
Hur blir denna kombon tror ni?
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
haha det var det jag misstänkte också.Evinrude wrote:Funkar perfa, men du kan ha M3-lådan i reserv, det sitter redan en ZF-låda på din 525:a.
Men är du säker på att det är en ZF original på den?

Aja den kommer nog gå åt skogen, m3-lådan står fint där den står

mvh
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
haha och hur fasiken vet man detta?^Tonix^ wrote:E34 med 3,23:1 diffen har ZF men har man 3,73:1 diff så sitter där en getrag lr åtminstone suttit där från fabrik.
Vad ska det stå på lådan fär att vara en ZF?
mvh
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
ZF... 

When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: FAQ Drivlina
Hej, Skiljer spakställen mellan ZF och getrag i E36 nånting? har ett hemmasvetsat spakställ som växlarna brukar vilja hoppa ur. Vilket spakställ passar på zf? bara 328/m3? eller tds med? Mvh loordan
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Vet inte ifall det här hör hämma här men vad behöver jag göra för att få på 325 klump på min 320 jag har lilla huset. behöver jag byta kardan osv, drivaxlar osv?
ska förövrigt sätta i en strokad 2.7l med 325 växellåda ifall det har nån inverkan på det hela...
Tacksam för svar mvh// Andreas
ska förövrigt sätta i en strokad 2.7l med 325 växellåda ifall det har nån inverkan på det hela...
Bara att stoppa dit, ska passa rakt av. Eventuellt kan du bli tvungen att justera kardan lite, verkar vara från fall till fall...l3erG wrote:Vet inte ifall det här hör hämma här men vad behöver jag göra för att få på 325 klump på min 320 jag har lilla huset. behöver jag byta kardan osv, drivaxlar osv?
Men passa på att stoppa dit 325 axlarna också om du har tänkt plocka lite mer effekt...
Om du åkt med std 320 lådan innan(getrag240), så måste du byta till en kardan från 325 när du byter till 325ans låda(getrag260). 320 kardanen bli för lång annars. Men klumpen ska passa rakt av i bryggan. Ifall det nu är en E30 du ska bygga på?l3erG wrote:Vet inte ifall det här hör hämma här men vad behöver jag göra för att få på 325 klump på min 320 jag har lilla huset. behöver jag byta kardan osv, drivaxlar osv?
//Jonas
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
JonasH88 wrote:Om du åkt med std 320 lådan innan(getrag240), så måste du byta till en kardan från 325 när du byter till 325ans låda(getrag260). 320 kardanen bli för lång annars. Men klumpen ska passa rakt av i bryggan. Ifall det nu är en E30 du ska bygga på?l3erG wrote:Vet inte ifall det här hör hämma här men vad behöver jag göra för att få på 325 klump på min 320 jag har lilla huset. behöver jag byta kardan osv, drivaxlar osv?
//Jonas
Ja det är e30 jag ska bygga på