Bonje wrote:Köttig best till låda! Vad för bil härstammar den ifrån?
"Svepet" är det samma som sprängkåpa, och det passade inte inte förut eller?
Det skulle vara trevligt med stabil 6-petad låda till is-turbon, funderat på att svetsa om en M5 E39 låda jag har. Eller sälja den och köpa någonting annat som är bolt on.
Du har rätt ord som vanligt om det var poängen?
För att lista ut vad som är modifierat med hjälp av bilder och trepunktslistan borde inte varit så superklurigt?
jag hade satsat på en 6 växlad m3 e36 låda i ditt fall, is bil känns ju inte direkt som något man gör customkardan till och kostar på med att svetsa om en låda till..
Isbil känns heller inte som något man belastar sönder en m3 6 växlad med, isåfall har man nog tänkt fel med koppling och utväxling?
I mitt fall
Eftersom jag avverkade 765 kopplingar på löpande band var jag tvungen att uppgradera till en något starkare koppling = lär byta växellåda också. Med min växellådshistorik de här 3-4 bmw åren så vill jag försöka få tag på det värsta jag kan för rimliga pengar och lämpat för ett brett användningsområde.
en m3 e36 6 växlad kunde varit ett alternativ ihop med den tilltänkta kopplingen, har visat sig fungera bra för andra, men eftersom det är skillnad på vanliga beemers och 4 länk beemers som hookar upp hjulen på ett helt annat sätt hade man varit tvungen att labba med ventiler och fått ett slir, och kanske istället avverkat en koppling per säsong.
Motiveringen till den här lådan, förutom att den skulle varit bolt-on.
1. specar starkare än manuella mkiv tt suprans växellåda.
2. Det är en zf bmw låda.
3. Förmånligt pris, bara ett par tusingar dyrare än den klenare 6 växlade vanliga m3 lådan
4. Grövre och fetare över lag vad gäller axel in och hardyskiva och allt.
5. Kommer ifrån en 2007:a bör vara fräsh och fin.
6. Utbud, lär gå att få tag på om det akut krävs på sommaren, ( lite lurigt nu då jag endå måste få den omsvetsad isåfall ).
Annars hade det nog blivit en TKO 600 med liberty insats då sprängkåpan ifrån min jerico borde göra den bolt on..