Som topic. Har tillgång till Mison 8. Går de att svetsa med eller är det rent argon som gäller?
Är tunnplåt 1,2mm jag tänkt och svetsa. Vad bör man tänka på? Är de som att svetsa vanligt svart?
Tack på förhand
Vilken gas till rostfritt MIG/MAG?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vilken gas till rostfritt MIG/MAG?
E30 325 Projekt. Ska riktas
Bmw e30 327. Ska trimmas
Bmw e30 327. Ska trimmas
Re: Vilken gas till rostfritt MIG/MAG?
På jobbet kör vi ibland rostfri tråd med mig, har för mig gasen heter något med h2e, kan kolla upp det på måndag. Det är rätt likt som att svetsa vanlig mig men det fräser och spottar mer och det är mycket känsligare att ställa in svetsen, så en provbit är bäst att ha i samma tjocklek.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
De är väl någon heliumblandning?
Aja ska googla lite. Annars är de väl bara att fylla den lilla tuben med ren argon och testa...
Aja ska googla lite. Annars är de väl bara att fylla den lilla tuben med ren argon och testa...
Bmw e30 327. Ska trimmas
Bmw e30 327. Ska trimmas
Du ska ha en gas som heter Edling.
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska bara svetsa EN ljuddämpare så orkar inte köpa nån "speciell" gas för de.
Har mison 8, mison 18 och ren argon.
Annars får man köra med 2mm pinnar och så låga ampere som möjligt och hoppas de inte slår sig allt för mycket
Har mison 8, mison 18 och ren argon.
Annars får man köra med 2mm pinnar och så låga ampere som möjligt och hoppas de inte slår sig allt för mycket
Bmw e30 327. Ska trimmas
Bmw e30 327. Ska trimmas
vi kör med ren argon på jobbet när vi svetsar rf, så så fel kan det ju inte vara.. vet att mison inte funkar nått vidare bra iaf.
Wedebring wrote:vi kör med ren argon på jobbet när vi svetsar rf, så så fel kan det ju inte vara.. vet att mison inte funkar nått vidare bra iaf.
Kör argon!
mison är inte så bra
Beemer