Precision SC62

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Osäker på det, men har aldrig maxat ur en.
Truboklia177
Posts: 12
Joined: 06 Sep 2009, 15:28

Post by Truboklia177 »

Hei.

Jeg har en M70 med dobbelturbos(gt4082),men eg tror desse blir for stora och trega(skal ladde ca.1bar). Alt originalt utenom 264 Shrick kammar,VipecV88,640cc dyser och 98oktan fuel.

Har handlat grenrørbøyjer hos dere,og lurte på om at bestilla 2stk.SC6262 med .82 agg ville passat bedre,eller et mindre agg kansje?

Original turtallsperra på ca.6600rpm och en kjørbar maskin langs veien/litt bane.

Dere som har erfaringen och testat endel,hva anbefales uten altfor høyt baktrykk som dødar min originale innmat ;) ?



GT4082'n:
Compressor:
-Wheel: 82mm w/ 50 trim
-Housing A/R: .58 A/R
Housing Type: 4.00" inlet with anti-surge

Turbine:
-Wheel: 77mm w/ 73 trim
-Housing A/R: .94 A/R
-Housing Style: standard T4 divided inlet

Hvordan er den fysiske storleken samt vekten på en GT40 kontra SC62 f.eks?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag skulle nog köra 5862 istället. De här aggregaten väger 8kg och är väldigt små utvändigt. Lastbils GT40in du har nu väger nog dubbelt.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Finns bara en 6265 och den har alltid billethjul.
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Post by Silverboy »

Ok, det gjelder også for 6262? Så det kvittar om det står SC/HP/PT etc?
men hva med PT67, hur ser man om det er billet eller ikke? (uten å ha turbo i hand givetvis)
Last edited by Silverboy on 06 Mar 2011, 18:49, edited 1 time in total.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Det ser du på kompressorhjulet.
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Post by Silverboy »

Var for sen på edit ;) om man inte har turbo i hand.. typ når man leser i "bänkningstråder" eller projekttråder :)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du måste kika på kompressorhjulet för att se skillnaden.
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Körde 570whp på min s2 idag med sc6262 ar.68 vid 2,2 bar! Hur mkt längre hänger den med Om man byter till ,82 huset ?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vad är det för mottryck då?
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

Bmwandreas wrote:Vad är det för mottryck då?

Kan man gissa på en hel del iom att jag hade betydligt mera effekt ur min vid ungefär samma ladd? Nu förtäljer det inte vilket bränsle det mappats på...
ammadeus
Posts: 235
Joined: 31 Jul 2007, 22:32
Location: edsbyn

Post by ammadeus »

jag hade 6265 å 700whp rwd.
men dom audi jag vet har typ max 650whp me sån turbo, är det så pass mycket mera drivlinan tar kan man undra.
omegan bromsad 700hk på hjulen
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

640 whp ur audi med T4 0.68 är rimligt. Det finns inget större T4 hus så det är bara att krana på och mäta mottryck.
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Bmwandreas wrote:Vad är det för mottryck då?


Vi hade inte möjlighet och mäta mottryck tyvärr.
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
ammadeus
Posts: 235
Joined: 31 Jul 2007, 22:32
Location: edsbyn

Re: Precision SC62

Post by ammadeus »

idag bromsade jag min audi 2,2 me sc62-65 till 690whp.
en sån jäkla fin turbo må jag säga.

//andreas
omegan bromsad 700hk på hjulen
sundinracing
Posts: 60
Joined: 03 Sep 2006, 22:09

Re: Precision SC62

Post by sundinracing »

@amadeus:

Hur mycket ladd på 690WHP??
e-85 soppa räknar jäg med.., ble den bromsat på alla 4 hjulen eller två?

Min 6265billet er lite tråg att få snurr på, laddar fullt ved 5400rpm tror jäg det var, når laddar din fullt?
Ful effekt på liten turbo på 2,2L :)
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by fredrick »

Min 2.2 5a låg också där i krokarna, 681 whp och det går att få 700 med lite ljusteringar men det är nog 6262 som jag har, 2.6 bar har jag för mig och den laddar då fullt vid 5000.

ammadeus wrote:idag bromsade jag min audi 2,2 me sc62-65 till 690whp.
en sån jäkla fin turbo må jag säga.

//andreas
Mitsubishi EVO III projekt
Post Reply