Awpelqvist wrote:"slö 4cylindrig bytes mot en rapp 6cylindrig motor"
är verkligen en s14 så slö original? om du ex tar en e30m3 evo3 ??
tyvarr ar dem relativt trotta ja.
MVH Erik
mja de e väl kanske sant om man jämför med typ nyare m3 men mot liknande bilar då så var den väl ändå inte took trött eller är det jag som åker gocart i badkaret igen?
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
e46 csl måste ju fortfarande va ett "bättre" val?
bmw M av alla dess varianter och specialmodeller har ju alltid haft fokus på banracing.
denna verkar ha fått fokus på drifting och street rejs, eller det vinklas kanske bara så i reportaget?
annars har han helt rätt, nya 3an i m3 suger tycker jag, inte alls den där rejs känslan man har i tidigare modeller, det känns mer som en dyr gubb-lyx bil med en massa onödig utrustning.
jag hade hellre köpt en 335 än en vanlig e90 m3
överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag - 0707-354114
Om jag fattat saken rätt så finns det ett ex av GTS i Sverige. Den ramlade jag på när jag gick in hos en slumpvald BMW handlare i Sthlsområdet (vet inte ens exakt vart jag var...) för att slå ihjäl lite tid. Gräslig färg och hemsk vinge, men frän bil är mitt omdömme. Och då har jag inte ens hört den igång... =)
En E30 M3 är lite motorsvag. Därmed inte sagt att den är långsam runt en bana, definitivt inte. Men den känns trött på vanlig väg. Utan att jämföra med nåt direkt, utan bara känslan allmänt. Min känsla dvs...
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Jag vill se GTS:en köras på bana, av en riktigt duktig förare som kan köra den fullt ut, samt jämförd mot andra baninspirerade bilar som GT3 etc.
Inte dras ut på en raka, visst är det kul men inte så givande, tycker jag..