M3e30 M5turbo 9.42@248.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Du är en gris...
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

BMWAndreas VS Limmet 2007.

Soon on a strip near you.

;)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Tyvärr gick inte vertikal att lösa utan torrsump och pedalställ inne i bilen, så det får bli mindre lutning för att få plats med turbon :(
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Bmwandreas wrote:Tyvärr gick inte vertikal att lösa utan torrsump och pedalställ inne i bilen, så det får bli mindre lutning för att få plats med turbon :(

Mjo misstänkte det..

Men det blir ballt iaf (:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Min topp är till salu, intressanta kan pm:a
Petri.
Posts: 293
Joined: 20 Nov 2005, 21:19
Location: Fagersta

Post by Petri. »

Nu har du ju snart sålt hela maskin,vad blir det för kul med nya toppen då.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Lite special :lol:
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bmwandreas wrote:Min topp är till salu, intressanta kan pm:a


Blev det för mycket mos i Limmets maskin? ;)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Bmwandreas wrote:Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)


ojdå. det var inte lite :/ så. ska du blir värrè??
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Krillian wrote:
Bmwandreas wrote:Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)


ojdå. det var inte lite :/ så. ska du blir värrè??


Bromsar han 1129hk i en superflow med hyfsat låg rampspeed så ÄR han värre. Har aldrig hört talas om en rullande landsväg som bromsar sådana effekter som Limmet gjorde med någon typ av tillförlitlighet.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Prototypen på justerbara topplagringar fram har kommit nu.
Ska ut och skruva dit dom!
Bilder kommer.
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

johankihl wrote:
Krillian wrote:
Bmwandreas wrote:Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)


ojdå. det var inte lite :/ så. ska du blir värrè??


Bromsar han 1129hk i en superflow med hyfsat låg rampspeed så ÄR han värre. Har aldrig hört talas om en rullande landsväg som bromsar sådana effekter som Limmet gjorde med någon typ av tillförlitlighet.


england osv...där har man sett filmer på över 1500hk då dom bromsat på rullande
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Man kan ju bromsa 3000hk med en ProMod bil på rullar också. Det var väll inte det Johan menade. Det var tillförlitligheten på rullarna.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Fido85 wrote:
johankihl wrote:
Krillian wrote:
Bmwandreas wrote:Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)


ojdå. det var inte lite :/ så. ska du blir värrè??


Bromsar han 1129hk i en superflow med hyfsat låg rampspeed så ÄR han värre. Har aldrig hört talas om en rullande landsväg som bromsar sådana effekter som Limmet gjorde med någon typ av tillförlitlighet.


england osv...där har man sett filmer på över 1500hk då dom bromsat på rullande


Instämmer med vad Peppe just skrev. Samt att om man tittar på t ex USA där de nästan uteslutande kör rullande landsväg och jämför deras sluttider på strippen med våra sluttider så ser man att rullarna i de flesta fall ljuger med viss marginal... Säger inte att Limmets bromsning är dålig, men man bör nog ta effekten med en nypa salt då svepet är så kort och kört mot en rulle utan broms.
Limmet
Posts: 75
Joined: 25 Dec 2005, 19:00
Location: Göteborg
Contact:

Post by Limmet »

Hehe, hadde redan räknat ut me röven att det skulle bli spekulation om min effekt, om den är verkligen stämmer ovs,,

Visst man kan aldrig vara 100% säker på att bänk/rullar visar rätt,, men det finns mycket goda referenser från rally/rallycross där dom först kört motorerna i löst i bänk och sedan i bil på dessa rullar och det diffat på ett par hk

Mätning är ju en mätning jag kan ju inta annat än att skriva resulatet som jag får från mätningen? eller?

Men Andreas är välkommen ner till gbg och köra sin bil i rullarna när som helst, så kan jag betala bromsningen för han :D

Mvh Limmet
Världens starkaste S50 På E85 1129hk!
Världens starkaste M20 1090hk!
Världens starkaste E30?
www.limmet.se
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

får man ett sånt fint erbjudande är det ju oförskämt att tacka nej :D
Locked