måste man loss med hubben fram för att få bort röstkåpanm?
har ett olje läkage från bröstkåpan på min 535 så torde måsta bort med kåpan och göra rent och dit med ny packning osv..
automat på bilen så har riktigt svårt att låsa motorn så jag kan lossa muttern
demontera bröstkåpa m30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
Re: demontera bröstkåpa m30
Ja det måste man tyvär göra. har hört historier om folk som säkrar skaftet mot ram balk eller marken och kör på starten och lyckas lossa äckel bulten på det sättet så kolla så att det stämmer med gänga osv så att du inte drar åt den.
MVH Daniel
MVH Daniel
- Nemesis_turbo
jo brukar juh funka så men hur i h-vete ska jag sedan lyckas dra åt den så hårt.. undra om man inte ska ta o lyfta ur maksin och byta all på en gång
Kommer du inte åt startkransen nånstans så du kan göra en låsning till den?
V8
- Nemesis_turbo
har tittat lite på det men ser ut att vara tajt som fanken för att få dit något som kan låsa maksin ordentligt
men skulle juh inte skada o ta ur maskin och gå igenom den med nya lager och ringar när man ändå e igång kostar juh inte allt för mycket o göra en basic renovering av maskin
men skulle juh inte skada o ta ur maskin och gå igenom den med nya lager och ringar när man ändå e igång kostar juh inte allt för mycket o göra en basic renovering av maskin
Plocka ur kylaren så får du väl plats med en muttermaskin?
Annars har du gängor i hubben till remhjul, där kan du väl montera ett plattjärn eller något så du kan låsa om du inte har en stor muttermaskin.
Annars har du gängor i hubben till remhjul, där kan du väl montera ett plattjärn eller något så du kan låsa om du inte har en stor muttermaskin.
3430cc sugis
- Nemesis_turbo
ingen större lust o plocka ur kylarn mm ska jag göra så mycket tar jag ur maskin
Knäck ett plattjärn och bulta i blocket eller bröskåpan samt hubben och dra loss den.
Lossa ett par slangar och lyfta ur kylarn är väl inte så farligt annars?
Lossa ett par slangar och lyfta ur kylarn är väl inte så farligt annars?
3430cc sugis
- Nemesis_turbo
automat med oljekylning i kylaren mm. men vi får med tiden se vad som händer bilen har inte läkt en dropa sedan i fredags då jag hade bort triggerhjul mm och gjorde tokrent med brakeclean och drog fast bröstkåpan riktigt (var någon lös bult) och hede på lite packningsklet utvändigt