Shimsa o mäta tryckplatta..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Shimsa o mäta tryckplatta..
Har en sproilans ny 765:a som ska få sitta på ett s38 svänghjul...
Har fått tryckplattan uppmätt osv men undrar hur viktigt det egentligen är att mäta o ställa in tryckplattan??
Förstår att tryckplattan är "olika" stark vid olika "djup" men seriöst...
Behöver man verkligen mäta o fippla?
Trodde skiten skulle vara bolt on men tydligen inte?
Ska sitta med en 4 pökad sinter om de spelar någon roll?
Och ja.. Jag försökte söka men fick 1101 träffar...
Har fått tryckplattan uppmätt osv men undrar hur viktigt det egentligen är att mäta o ställa in tryckplattan??
Förstår att tryckplattan är "olika" stark vid olika "djup" men seriöst...
Behöver man verkligen mäta o fippla?
Trodde skiten skulle vara bolt on men tydligen inte?
Ska sitta med en 4 pökad sinter om de spelar någon roll?
Och ja.. Jag försökte söka men fick 1101 träffar...
-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
Helt plant svänghjul är inte "rätt".
Jag kommer ej ihåg hur mycket jag svarvade mitt svänghjul men runt 1.5mm där man bultar tryckplattan, alltså upphöjd anläggningsyta för lamellen.
Finns en tråd på detta på Savar och en länk i min tråd här på PPF, tror jag
Jag kommer ej ihåg hur mycket jag svarvade mitt svänghjul men runt 1.5mm där man bultar tryckplattan, alltså upphöjd anläggningsyta för lamellen.
Finns en tråd på detta på Savar och en länk i min tråd här på PPF, tror jag
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Ska du inte köra typ +1000Nm så kan du köra på plant. Det är INTE plant original, det är en kant från början, och den är bolt on. Man kan dock få ur mer ur den om man gör "rätt".
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 718
- Joined: 07 Oct 2009, 04:33
- Location: Luleå
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ryckplatta
den tråden besvarade då alla mina frågor och fick även hjälp att provtrycka genom den
den tråden besvarade då alla mina frågor och fick även hjälp att provtrycka genom den
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Jag har hållt på och strulat en hel del med 765 och svänghjulsförsänkningar. Det viktiga är att kolla tjockleken på lamellen. Har för mig att org lamell är 9 mm tjock och de sinterlameller jag har haft har varit ca 8mm. Jag körde då med plant svänghjul och det funkade bra ett tag, dvs några fullgasrepo och lite startslirande. Sen när lamellen slets ner det minsta så började det slira. Då var det med ca 700nm på hjulen.
Mät gärna hur långt det är från tryckplattans anliggningsyta mot svänghjulet till lamellens anliggningsyta mot tryckplattan. Har för mig att det är ca 7,5mm, mao bara 0,5mm förspänning om man kör helt plant.
Mät gärna hur långt det är från tryckplattans anliggningsyta mot svänghjulet till lamellens anliggningsyta mot tryckplattan. Har för mig att det är ca 7,5mm, mao bara 0,5mm förspänning om man kör helt plant.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290