Det är som FugitivE säger, Sony Vegas Studio Platinum 10-Jonte- wrote:Vad använder du dig av för program när du gör filmklippen?
Japp!FugitivE wrote:Sony Vegas Studio 10 om jag inte misstar mig
Den sitter som helvete om bara ytan är ren, den har testats till 180mph om jag inte minns fel = 288km/hThörn wrote:verkar bra, fan va det gick undan, såg kul ut når du vinkeldrog toppen
Lite lurigt bara om det sitter med sugproppar, kan ju lossna i typ 180 då blir det nog inte mycket kvar eller blivit överkörd av en bil bakom
Ja det går nog att lösa med en "livlina"Dawe_A wrote: man får väl binda något litet snöre runt den och runt något på bilen som en liten extra livlina, ingenting är omöjligt
blir nog en sån här på listan när jag fyller år!
Warulv wrote: gör gärna det! jag sitter i valet å kvalet att köpa en gopro istället för systemkamera. behöver kunna motivera valet för regeringen . ljudet är ju intressant också.
Då har jag gjort en liten 2 minuters filmsnutt där man hör skillnader på GoProHd med och utan kamerahus och med antingen den slutna eller håliga bakluckan. Sen jämför jag med Sony SLT-A55ans ljud också.
Gjorde också en "stop and go" filmning det sista i klippet, så då ser ni hur kamerans kontakter ser ut på fram, bak och sidor.
Har inte jämfört bildkvalitén i detta klipp, Men om jag ska säga något om den biten, så tycker jag att A55an ger en jämnare bild över lag, men GoPro ger faktiskt en skarpare bild OM det är under bra ljusförhållanden. Är det inte det är så A55an klart bättre. Så att filma inne med halvdassigt ljus, då kan man glömma GoPro tycker jag. Om man nu inte har 100w halogen i taket... Kameran är väl kanske inte gjord för att filma inne heller..
Som vanligt bör man välja 1080p och fullskärm för bästa kvalité. Ljudet blir också lite bättre om man väljer något över 360p.
http://www.youtube.com/watch?v=hKe3j8mkDrg