Granlunds M535 Race Rapport
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Började kapa till rutorna idag! Fram rutorna va inga problem men bakrutorna var lite svårare eftersom det blir en hel ruta där å inte två delat som det är orginal, blir en m535il nu Den bakrutan på bilden blev skit så den får funka som mall när det passar.
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Först å främst är det väl fram dörrarna ja vill ha till. De som satt på bilen var så stygga, Inge roligt att sätta på sånt som inte är helt å iordning när allt annat är fint kollar ikväll när ja åker till garaget vad ja behöver så hör jag av mig till dig!
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
M3-emil wrote:Har du köpt rutorna hos glasmästare?
Har googlat runt lite på firmor i K-d som säljer plexi/plast som kan brukas till rutor.
Några tips på firmor som man kan ha detta?
typ snowball säljer macrolon/lexan/polycarbonat.
finns två modeler, en "vanlig" "okrossbar" (som man brukar ha till sidorutor) samt en modell som man "ska" ha som vindruta , har en härdad yta som är mer reptålig(mot torkarna och stenskott i viss mån) den repfria är dock en hel del dyrare och inte alls "repfri" den bara tål liite bättre.
tror som vindruta är minsta godkända 4mm, för sidortuor är nog 2 mer lagom.
i lastmaskiner för skogsbruk brukar den repfria användas i typ 12mm den ska då tåla ett vältande träd mer eller mindre
M3-emil wrote:Har du köpt rutorna hos glasmästare?
Har googlat runt lite på firmor i K-d som säljer plexi/plast som kan brukas till rutor.
Några tips på firmor som man kan ha detta?
Nej de rutorna kommer från en firma som gör skyltar i Årjäng där jag är ifrån. Men alla glas mästare lär väl kunna ta hem om de inte redan har hemma. Vill minnas att någon ja känner köpt på ryds bilglas här i k-d å även hos någon annan glasmästare.
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
AGranlund wrote:Först å främst är det väl fram dörrarna ja vill ha till. De som satt på bilen var så stygga, Inge roligt att sätta på sånt som inte är helt å iordning när allt annat är fint kollar ikväll när ja åker till garaget vad ja behöver så hör jag av mig till dig!
Låter bra det!
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
535 -87 x2 525 -92 523 -97
Haha så lågt går väl knappt att åka =)
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;