Info om Säljare/Köpare

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Daniel P

En affär som inte blev av

Post by Daniel P »

Säljare: Manuel på MH-GTR.com
Köpare: Jag
Varan: 4 fälgar till min Z3 coupé med custom offset, pris uppåt 20ooo:-.

Förord:
Jag har förståelse för att man som leverantör prioriterar kunder olika.
Jag har förståelse för att man avslutar en affär utan att leverera eller få betalt vid oförutsägbara händelser man inte kunnat påverka.
Jag dålig förståelse för att man ignorerar en kund under en längre tidsperiod
Jag har ingen förståelse för att man under lång tid inte hör av sig till kund för att ens bekräfta att affären inte blir av.

Här följer en logg över en beställning av fälgar till min BMW Z3 Coupé som MH-gtr.com ville hjälpa mig med i juni 2010 (HAN hörde av sig till MIG!), men som trots ihärdiga försök inte gick att få klar.
Jag vill understryka att syftet med detta inlägg är att lägga korten på bordet för att låta folk se hur EN affär en mängden (dock enda jag haft med denna åf) kan gå till. Jag vet så klart inte säkert, men tror (och hoppas) att denna affär är MH-gtr.com's all-time-low. Detta är vad som hände:
==================================================
2010-juni;
Beställer fälgarna av MH-gtr.com efter att han kontaktat mig när jag satt ut en köpesannons på fälgar till Z3 Coupé.
Manuel hjälper mig med att mäta vilken offset som blir lagom på just min bil efter att jag åkt upp till honom (10 mil enkel resa för mig, säkert uppemot en timmas tid i anspråk från honom - men troligen okej med tanke på att han gör en affär som trots bra pris inte är helt utan vinst för honom.
Pratar lite allmänt med honom och konstaterar att det verkar vara en trevlig person med sunt business-tänk och jätteduktig på att produktutveckla och producera tekniskt avancerade saker i sin verksamhet. Vi pratade business i allmänhet och hans firma i synnerhet - kände att vi fick bra kontakt och att jag t.o.m. kunde vara till ev hjälp för honom med kontakter i framtiden.
Fälgarna levererades till MH-gtr.com under semestern, men då han inte var på plats (bortrest) så lyckades fraktfirman snubbla bort fälgarna, stulna alltså. Fraktfirman fick ta på sig händelsen enligt den infon jag fick av MH-gtr.com.
Ny beställning görs av MH-gtr.com till ATS (tillverkaren i Tyskland).
2010-11-10;
Jag får besked från Manuel att jag inte kan få 10" breda fälgar bak på min Z3 coupé på den fälgmodellen, finns inte tillräckligt material. Nergradering till 9½" bak beslutas. Notera att det nu gått 5 månader från beställning.
Skillnad i pris från 10" till 9½": €30 per fälg. 237:-/fälg med dagens kurs (474:- totalt).
2-3 veckor till i leveranstid pga felet från leverantören.
Frakten står antingen ATS i Tyskland eller Manuel för (högst troligt ATS) eftersom det dragit iväg så här länge i tid.
2010-11-30;
Besked från Manuel via telefon att mina fälgar är färdiga i Tyskland på ATS. Hans egna är dessvärre försenade, så han frågar om jag kan vänta 2 veckor till innan transport. Jag ger honom den tiden (eftersom han ev står för frakten och att två veckor i sammanhanget är lite...). Tycker jag är väldigt givmild här med tanke på förutsättningarna - men känns bra ändå då jag känner att jag också kan bjuda till lite på detta strulande projekt - det kanske bättrar sig nu och framåt.
Kaaanske jag kan hämta fälgarna på söndag, vilket jag som tolkar som "inte ens chans". I övrigt trodde Manuel att han mailat mig (vilket han inte gjort), därefter undrar han om hans sms gått fram vilket det inte heller gjort. Här börjar det helt klart kännas som att Manuel inte har rent mjöl i påsen eftersom min mail alltid finns online och min telefon likaså. Han är den enda någonsin som varken lyckats maila eller sms:a till mig. Varningsklockor... :shock:
Jag sms:ar och mailar honom, då ringer han upp. Han är tydligen i Stockholm och ska med flyget på Arlanda till Tyskland för att träffa BMW i hans projekt som hållt på en månad nu. Han blir borta hela veckan, men kommer hem nästa helg. Han är trött och utarbetad som vanligt.
Han lovar ringa mig på onsdag eller torsdag i veckan för att lämna besked när jag kan hämta fälgarna. Han överväger att ta en helg ledig (framgick inte vilken helg dock...). Han sa också att han hade två kunder till som väntar på att få hämta sina fälgar (en från Göteborg och en från Växjö, stackars jävlar...).
Skickat sms på onsdag, torsdag och fredag utan svar. På fredagen skickar jag även mail. Lördag ringer jag, ingen som svarar. SMS:ar att jag kan hämta fälgarna under morgondagen (söndag) alternativt nästan vilken dag som helst i veckan. Dessutom skriver jag till honom att jag vill backa ur affären om jag inte fått möjlighet att hämta fälgarna senast fredag (dvs en veckas framförhållning, inte alls orimligt med tanke på att fälgarna funnits hos honom i snart en månad).
Får svar på sms att han ursäktar sig men sitter i möte. "Åker hemåt på måndag". Mao borde jag kunna hämta dem på tisdag, alternativt onsdag eller torsdag... Jag fick inga signaler om att jag inte skulle få möjlighet att hämta fälgarna när han kom hem!
Sms:ar till honom att jag vill att han hör av sig när han kommer hem så jag kan hämta när han kommit hem. Hoppas han åtminstone svarar...
SMS:ade utan svar, ringde utan svar. Ringde igen och blev "borttryckt" (röd lur, dvs upptaget efter några signaler). Detta var på eftermiddagen (kl 15-16). Han hörde inte av sig heller resten av kvällen.
Ringde honom också utan att han svarade. (Varför varför varför kan jag inte få besked? Verkar solklart att MH-GTR.com (Manuel) inte vill prata med mig för att han ljugit ihop en story istället för att göra en affär med mig!
Inte hört någon från Manuel, och jag har inte heller ringt honom. Anser att det är hög tid för honom att meddela mig hur han vill göra med affären, inte hört någon från honom öht sedan i söndags då han skulle komma hem på måndag kväll.
2011-02-28 (måndag);
Inte hört något från Manuel öht, tråkigt.
Jag har fortfarande inte hört något från MH-gtr.com. Såg för ett par dagar sedan att MH-gtr.com har skrivit någon köpesannons. Tydligen så har han iaf tid för detta och därmed samtal med framtida kunder/leverantörer - men inte med mig.
Beslutar mig för att publicera detta för att få feedback på om jag är för otålig eller om det finns allmän acceptans för denna typ av affärer från andra privatpersoner på nätet.
Iom denna publicering (och med tanke på att det gått så lång tid utan besked) är denna affären också avslutad.

Med tanke på utfallet och mängden tid som lagts på detta kan det inte bli annat än ett solklart streck av fem möjliga. Är jag snäll skulle det kunna vara en etta, men finns ingen anledning till att det ska bli annat än ett streck kort och gott. Ingen leverans, inget besked och lång tid har gått. Lågvattenmärket ligger strax ÖVER denna nivå.

Edit i juli 2011 (ett ÅR efter ursprungliga ordern): Fortfarande inte ett ljud från Manuel på MH-GTR.com. Jag är besviken så klart, hoppas Manuel får lida för att han skött denna affären så dåligt.
Last edited by Daniel P on 13 Jul 2011, 21:55, edited 6 times in total.
Cigars, spirits, cars, diversions: The good life.
Image
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Snart gått 2 v sedan jag satte in pengar till MHansson här..

inget så långt ögat kan nå.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Flykt

Post by Flykt »

Säljare: rockker
Varan: Ekonomiplåt sparklåda samt skärm kanter.

Hur gick det: Gick otroligt bra och snabbt, allt var väl inpackad och allt som sagt stämde precis. var absolut inga problem någonstans var lätt att komma överens och ha att göra med, en riktigt reko kille. Hoppas många kommer få göra affärer med honom i framtiden hoppas jag även själv på just efter som allt var så snabbt och smidigt, en guld säljare med massa plus i kanten, rekommenderar honom starkt.

Betyg: Högsta möjliga 5/5+++++++!
FugitivE

Post by FugitivE »

Köpare: Ylindgren
Säljare: Jag

Sålde precis mitt grymma frambromspaket till honom.

Inga problem med insättning av pengar på mitt konto även fast det var mycket pengar vi pratar om, innan jag skickade till honom i Norge..

så 5/5 till honom för snabb och smidig affär!

Hoppas jag får ett lika bra betyg när paketet kommit fram och han har hunnit kika på dom! ;)

Mvh
Lackerare
rockker

Post by rockker »

Flykt wrote:Säljare: rockker
Varan: Ekonomiplåt sparklåda samt skärm kanter.

Hur gick det: Gick otroligt bra och snabbt, allt var väl inpackad och allt som sagt stämde precis. var absolut inga problem någonstans var lätt att komma överens och ha att göra med, en riktigt reko kille. Hoppas många kommer få göra affärer med honom i framtiden hoppas jag även själv på just efter som allt var så snabbt och smidigt, en guld säljare med massa plus i kanten, rekommenderar honom starkt.

Betyg: Högsta möjliga 5/5+++++++!

Kan inte säga annat än detsamma! :)

5/5.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar

"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."

070-4180940
Christian.N

Post by Christian.N »

Jag har nu kontakt med aelget och det verkar lösa sig och det verkar vara ett missförstånd. Han vill göra allt bra och då är det lugnt för mig. Verkar vara ett missförstånd, alla kan vi göra fel!!
Last edited by Christian.N on 26 Mar 2011, 19:05, edited 2 times in total.
Enköping, 073-3104393
RoDe

Post by RoDe »

http://www.google.se/search?sourceid=na ... 0722126554

googling på det numret. dom har lagt ut lite annonser om att dom söker garage.
The Lower Class
aelget

Post by aelget »

Vi löser detta! :)
Last edited by aelget on 17 Mar 2011, 20:39, edited 1 time in total.
RoDe

Post by RoDe »

när gjorde ni affären? idag?
The Lower Class
Christian.N

Post by Christian.N »

Har redigerat mitt inlägg ovan!
Enköping, 073-3104393
aelget

Post by aelget »

RoDe wrote:när gjorde ni affären? idag?

Sen jag köpte S2an... Lördags. :)

Till saken hör att jag inte är ägare till det numret längre då min mobil blev stulen i Söndag.

Mvh
Jonas R.
Bödvar

Post by Bödvar »

Säljare: Jag
Köpare: _2499

Hur gick det: Han åkte 20 mil för o hämta en växellåda som bussgods vägrade ta emot, snabb och effektiv affär. Trevlig kille.

Betyg: 5/5
Mattias Johansson
Gamleby
X73-9258703

Bmw E28 M535 Turbo. S38 på G.
Magnaten

Re:

Post by Magnaten »

aelget wrote:
RoDe wrote:när gjorde ni affären? idag?

Sen jag köpte S2an... Lördags. :)

Till saken hör att jag inte är ägare till det numret längre då min mobil blev stulen i Söndag.

Mvh
Jonas R.

man äger väl numret fast telefonen blivit stulen, hört talas om att man kan spärra numret :D
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
BmWkrille

Re: Info om Säljare/Köpare

Post by BmWkrille »

Köpare: jag
Säljare: Keda

Köpte m20 topp med insug, tillbehör och kam. Affären gick smidigt och keda körde grejerna till en av mina kompisar som sedan körde hit allt! Men kammen, som skulle vara catcam's värsta turbokam, 292gr 12.3mm lyft mm (samma spec som z58) var en originalkam när den kom till mig. jämförde nockarna med min org-kam och dom var exakt likadana, på märkning och allt... Samt att jag har skruvat m20 såpass länge nu så jag ser hur en trimkam ser ut!

Jag var kanske lite väl hård emot Keda, då jag låg på som en igel för att lösa detta direkt, samt att jag HATAR folk som ska försöka blåsa folk! Keda är en förbannat trevlig och ärlig sork så han sätter tillbaka pengar till mig, ungefär så mycket som man får betala för en beg trimkam av den kalibern.

Kammen har Keda i sin tur köpt av en herre som kallas Pegipax på detta forum. jag har nu föreslagit att pegipax ska kolla upp om han möjligen har skickat fel kam till keda då han bekräftat mina bilder att det var den kammen han sålde till keda, och isåfall betala tillbaka pengar!
Men enligt keda har pegipax inte svarat på nåt av keda's pm...

så jag känner att jag kan inte göra så mycket mer här... mer än att ge dom som behöver ett litet tips:

ge FAN i att sälja saker som man inte är helt 100% säker på vad det är!!!
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91

Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Flykt

Post by Flykt »

Köpare: jag
Säljare: tobbee28
Varan: motorfästen från e36

Hur smidig som helst, skickade dom nästan på en gång fick dom idag 2 dagar senare.
rekommenderar!

5/5
Christian.N

Post by Christian.N »

Köpte en M50B25 och en servostyrväxel av Nemesis_turbo

KLOCKREN affär, han fixade motorn på Pall, dagen efter så kom posten med motorn hem till dörren som företagspaket. Billigt och snabbt. Allt var precis som han sa.

10/10 poäng

Ger mig själv 8/10 då jag skulle betalat på fredagen men fick inte lönen förän idag måndag. Sagt är sagt så därför ger jag mig själv 8/10.

Mvh Christian
Enköping, 073-3104393
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

10/10 till dig med då du faktiskt betalade har vart med om folk som itne betalat när jag skickat saker utan att ta betalt i förskott att lön inte han in på kontot på fredagen är sådant som händer
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Post Reply