Köpa ny mobil...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nu kastar jag skit också...
Nej här kommer sista tipset, lyssna inte för mycket på forums användarna utan åk ut till en butik eller testa någon väns mobil!
Jag vet hur svårt det kan vara att välja när det känns som att det finns oändligt många olika modeller där ute, dock har jag insett att man får vad man betalar för! Och att lyssna på fantaster hjälper ingen och tyvärr blir jag rasande när man hör en sådan sälja sitt outvecklade skit som är "bäst för att det är annorlunda" då det alltid blir slut användaren som får ta hela smällen när det inte fungerar eller är svårförståeligt!
-Men här kommer ändå några få punkter på androskit problem jag erfarat själv! -
-Kompisar satt o spelade massa roliga spel och efter att ha laddat ner angry birds så laggar skiten värre än windows vista på en två år gammal dator!
-Helt plötsligt blir telefonen stum- boten är uppdatering
-Telefonen låser sig i uppstartläge - boten är skicka in till service!!
-Telefonen går inte igång - service!
-Handsfreedokningen till tjänstebilen fungerade helt plötsligt inte på flera dagar
-Utan ändringar försvann helt plötsligt bluethooth menyn i telefonen
-För att få uppdateringar var vi tvungna att ändra datumet på mobilen!
Ja listan kan göras lång så ifall androidmobben fortfarande är heta och jag får tid över så kanske jag fortsätter att ge svar på tal!
En liten länk om beteendet!
http://chris.pirillo.com/the-problem-wi ... its-users/
Nej här kommer sista tipset, lyssna inte för mycket på forums användarna utan åk ut till en butik eller testa någon väns mobil!
Jag vet hur svårt det kan vara att välja när det känns som att det finns oändligt många olika modeller där ute, dock har jag insett att man får vad man betalar för! Och att lyssna på fantaster hjälper ingen och tyvärr blir jag rasande när man hör en sådan sälja sitt outvecklade skit som är "bäst för att det är annorlunda" då det alltid blir slut användaren som får ta hela smällen när det inte fungerar eller är svårförståeligt!
-Kompisar satt o spelade massa roliga spel och efter att ha laddat ner angry birds så laggar skiten värre än windows vista på en två år gammal dator!
-Handsfreedokningen till tjänstebilen fungerade helt plötsligt inte på flera dagar
Ja listan kan göras lång så ifall androidmobben fortfarande är heta och jag får tid över så kanske jag fortsätter att ge svar på tal!
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
- Nisse Järnet
Brox wrote:Nu kastar jag skit också...
Nu kastar du inte skit längre, nu skriver du lite mer nyttig info
Däremot känner jag inte igen nåt av de problem du beskriver faktiskt.
Har dock lirat Angry Birds på en ZTE Blade en gång och där kan det lagga lite de första sekundrarna på de största banorna men den luren kostar ju 1500kr ny också så... Knappast nåt som har med Android att göra iaf.
Känns som att problemen du radar upp lika gärna kunnat inträffa på iphone eller vilka andra prylar som helst i dagens it-samhälle?
Är ju knappast så att en iphone aldrig hänger sig eller strular.
Det där med att ändra datum är för att OTA-uppdateringarna skickas ut lite slumpvis för att inte alla ska få dom på en gång = överbelastade servrar.
På så vis kan man skynda på uppdateringen till sig själv genom att ändra datum.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Nisse Järnet
Tänk bara på att du blir tvingad att köra allt via itunes samt att du inte kan koppla mobilen till en annan dator för att föra över nån bild film eller likn som man är van vid. Lycka tillBusE wrote:Ska åka till nån mobil affär o kolla på lite olika imorn, blir nog o vänta på iphone 5
Tack för alla tips!
mvh.
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Reset på Iphone är ju bara att hålla ner båda knapparna samtidigt så re-bootar den.
Har haft Iphone sedan den första var så ny att jag fick köpa den i USA, och jag älskar skiten. Har 4:an nu och den är snabb och relativt buggfri, så för mig finns egentligen inga andra alternativ.
Har haft Iphone sedan den första var så ny att jag fick köpa den i USA, och jag älskar skiten. Har 4:an nu och den är snabb och relativt buggfri, så för mig finns egentligen inga andra alternativ.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Reset på Iphone är ju bara att hålla ner båda knapparna samtidigt så re-bootar den.
1+
Bossen säger allt!
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
- Strandholm
Strandholm wrote:jora helt rätt förutom att reset genom att hålla ner båda knapparna inte fungerade när min iphone hängde sig. Fick snällt vänta tills batteriet tog slut föratt kunna starta om den eftersom jag inte kunde lätta på batteriet heller.
jamen du behövde väl inte vänta mer än ett par timmar då isf
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
- Strandholm
Magnaten wrote:Strandholm wrote:jora helt rätt förutom att reset genom att hålla ner båda knapparna inte fungerade när min iphone hängde sig. Fick snällt vänta tills batteriet tog slut föratt kunna starta om den eftersom jag inte kunde lätta på batteriet heller.
Menar det!
Trodde faktist den var död eftersom den inte reagerade på något och skärmen var svart men sen ett dygn senare så tog den emot laddning och kunde startas.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Nisse Järnet wrote:Tänk bara på att du blir tvingad att köra allt via itunes samt att du inte kan koppla mobilen till en annan dator för att föra över nån bild film eller likn som man är van vid. Lycka tillBusE wrote:Ska åka till nån mobil affär o kolla på lite olika imorn, blir nog o vänta på iphone 5
Tack för alla tips!
mvh.
jag använder inte itumes för att föra över saker till datorn och tvärt om på min 4a
tycker itunes är den krångligaste skiten jag vart med om
och för mej funkar det att skicka saker fram och tebax precis som jag alltid gjort med alla telefoner jag haft dom senaste 8-10åren
enda jag tycker är drygt med 4an nu är att när man skriver sms eller typ här på ppf så trycker jag ALLTID på n och m istället för mellanslag
och ibland mellanslag istället för n
samt det är drygt att gå tebax och ändra bokstäverna i ordet då man inte kan trycka mitt i ordet för att radera EN bokstav utan är tvungen att börja längst bak pch radera flera
tar en jävla tid och det är drygt tycker jag
ett exempel på när jag skriver:
jagmhatar när ma missarnen en jävlammassa knappar.
pm om det är nått
Andy_b wrote:Nisse Järnet wrote:Tänk bara på att du blir tvingad att köra allt via itunes samt att du inte kan koppla mobilen till en annan dator för att föra över nån bild film eller likn som man är van vid. Lycka tillBusE wrote:Ska åka till nån mobil affär o kolla på lite olika imorn, blir nog o vänta på iphone 5
Tack för alla tips!
mvh.
jag använder inte itumes för att föra över saker till datorn och tvärt om på min 4a
och för mej funkar det att skicka saker fram och tebax precis som jag alltid gjort med alla telefoner jag haft dom senaste 8-10åren
enda jag tycker är drygt med 4an nu är att när man skriver sms eller typ här på ppf så trycker jag ALLTID på n och m istället för mellanslag
samt det är drygt att gå tebax och ändra bokstäverna i ordet då man inte kan trycka mitt i ordet för att radera EN bokstav utan är tvungen att börja längst bak pch radera flera
Ett hett tips om ni ska föra över grejer från iphone, bärbar dator till stationär osv utan behöva strula till det med lan grejer är.
http://www.dropbox.com/
Grymt bra skit!! En hårddisk på nätet kan man säga, har man filmer/bilder/musik eller annat i sin iphone som man vill ha i datorn eller i den bärbara som du vill ha i din stationära så lägger men upp det via dropbox och sedan hämtar du hem det i den andra alt bara öppnar och skriver ut eller vad man nu vill göra.
Grymt bra!
mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
-
Magnaten wrote:Strandholm wrote:jora helt rätt förutom att reset genom att hålla ner båda knapparna inte fungerade när min iphone hängde sig. Fick snällt vänta tills batteriet tog slut föratt kunna starta om den eftersom jag inte kunde lätta på batteriet heller.
Hahaha!! Den satt
Använder en HTC Desire Z. Den har då aldrig krånglat för mig. Valde enbart för att den har en utskjutbart tangentbord då jag avskyr touch.
Stod o valde mellan Iphone 4 o denna.
Lille bror lovordade HTC o nu ångrar jag inte att jag köpte de. Lite roligare att ha något ingen annan har oxå då varenda sate har Iphone
Stod o valde mellan Iphone 4 o denna.
Lille bror lovordade HTC o nu ångrar jag inte att jag köpte de. Lite roligare att ha något ingen annan har oxå då varenda sate har Iphone
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
-
BusE wrote:Ska åka till nån mobil affär o kolla på lite olika imorn, blir nog o vänta på iphone 5
Tack för alla tips!
mvh.
BRA! det är EXAKT det jag tycker du ska göra för då får du en EGEN uppfattning och inte våran uppfattning av oss som gillar dittan och dattan! det är ju upp till var och en! alla telefoner har både för och nackdelar sen vilka nackdelar man kan leva med väljer man ju själv efter smak och plånka!
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Andy_b wrote:Nisse Järnet wrote:Tänk bara på att du blir tvingad att köra allt via itunes samt att du inte kan koppla mobilen till en annan dator för att föra över nån bild film eller likn som man är van vid. Lycka tillBusE wrote:Ska åka till nån mobil affär o kolla på lite olika imorn, blir nog o vänta på iphone 5
Tack för alla tips!
mvh.
Då har du missat en funktion. Håll inne fingret över ett ord tills förstoringsglaset kommer upp. Då kan du placera markeraren precis där du vill. Ladda hem programmet tips & tricks i app store så lär du dig alla småknep som gör livet lättare
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar