M3e30 M5turbo 9.42@248.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

SM4 så klart.
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Bmwandreas wrote:SM4 så klart.


vad hade du innan då?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

SMC
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Bäckis wrote:SMC

jaha.. vad är det som skiljer mellan de 2 då?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

SMC är det mindre funktioner i, samt styrning för dwell time som behövs med nya spolarna.
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Bmwandreas wrote:SMC är det mindre funktioner i, samt styrning för dwell time som behövs med nya spolarna.


med andra ord för lite high tech? :D
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Bmwandreas wrote:På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)

Ursäkta om jag missat det, men behöver du inte torrsump isf?
ZVR
Posts: 36
Joined: 22 Nov 2005, 07:07
Location: Malmköping
Contact:

Post by ZVR »

Bmwandreas wrote:På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)


Varför inte köra med två av era egna 50mm wastegates?
Får inte ner laddtrycket tillräckligt?

Va den här turbon specad till 1100hk?
Vad är det för turbo?

Är det någonting förutom motorn som ska uppgraderas till nästa år, bakaxeln har jag för mig att du skrivit tidigare i tråden men förutom den?
Force by ZVR
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Bmwandreas wrote:Nya MSD spolarna med inbyggda tändsteg får plats under kåpan på M50/S38/S50 :lol:

Image


Vad kommer dessa spolar att kosta?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jorm wrote:
Bmwandreas wrote:På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)

Ursäkta om jag missat det, men behöver du inte torrsump isf?


Varför det? Jag svetsar bara om oljepumpspickupen samt tråget.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

ZVR wrote:
Bmwandreas wrote:På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)


Varför inte köra med två av era egna 50mm wastegates?
Får inte ner laddtrycket tillräckligt?

Va den här turbon specad till 1100hk?
Vad är det för turbo?

Är det någonting förutom motorn som ska uppgraderas till nästa år, bakaxeln har jag för mig att du skrivit tidigare i tråden men förutom den?


Våra wastegates är 60mm, och dubbla sådana kanske är lite overkill.
GT4276 turbon är specad 1200 Usa hästar, dvs ca 1100 ärliga.

Motor,låda,drivaxlar,bakvagnsbalk ska uppgraderas. Sen ska även CrMo bur byggas och bromsskärm monteras. För nästa år måste den vara dragracing godkänd.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Tysken wrote:
Bmwandreas wrote:Nya MSD spolarna med inbyggda tändsteg får plats under kåpan på M50/S38/S50 :lol:

Image


Vad kommer dessa spolar att kosta?


1000kr st med kontakt.
Passande MSD kablar 160 kr/st.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bmwandreas wrote:Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)


Funkar det att köpa dubbla WG´s om man vill få UPP effekten till 500hk? ;)
fun beemer
Posts: 295
Joined: 20 Nov 2005, 22:52

Post by fun beemer »

vad ska du ha för t56an?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)


Funkar det att köpa dubbla WG´s om man vill få UPP effekten till 500hk? ;)


Nej men för att kunna få så lite:)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

fun beemer wrote:vad ska du ha för t56an?


Den är såld komplett med koppling och kardan.
Locked