Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 07 Mar 2011, 21:28
Bmw*Alex wrote: Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/ mvh
Ok men menar du att jag skulle sätta den på tvären?
Moker
Posts: 901 Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm
Post
by Moker » 07 Mar 2011, 21:30
Napstar wrote: Bmw*Alex wrote: Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/ mvh
Ok men menar du att jag skulle sätta den på tvären?
De där funkar nog fint också
kommer bli en coool z3m !!!!
Last edited by
Moker on 07 Mar 2011, 21:31, edited 1 time in total.
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 07 Mar 2011, 21:31
Så menade han !
Skit snyggt mannen !
martin.wangerud
Posts: 430 Joined: 02 Apr 2010, 22:16
Location: Ulricehamn
Post
by martin.wangerud » 07 Mar 2011, 21:40
Napstar wrote: martin.wangerud wrote: Finns ju inga ord på hur jävla grym du är på bygga avgas!!! Själv tyckte jag de va jävla skoj o sätta kapen o svetsen i den
Koppla sprut i veckan nu då! Ska bli kul o se!
Japp o du ska la hjälpa till me de hoppas jag
hehe
Självklart! Bara att hojta till ifall du behöver hjälp!
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 07 Mar 2011, 21:43
TreLingon wrote: Så menade han !
Skit snyggt mannen !
Tackar
men de e en fjuttig wg där, lite sämre me plats för en tial 46
skulle avgas va ett problem så gör jag nytt
martin.wangerud
Posts: 430 Joined: 02 Apr 2010, 22:16
Location: Ulricehamn
Post
by martin.wangerud » 07 Mar 2011, 21:45
Bmw*Alex wrote: Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/ mvh
Skulle vara intressant och mäta upp ifall det påverkar negativt, avgaserna trycks väl ändå bakåt av downpipen. Kan ju kanske bli sämre flöde..
Men det spelar väl ingen roll... Bara att maxa turbon. Behövs väl ingen WG då
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 07 Mar 2011, 21:49
martin.wangerud wrote: Bmw*Alex wrote: Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/ mvh
Skulle vara intressant och mäta upp ifall det påverkar negativt, avgaserna trycks väl ändå bakåt av downpipen. Kan ju kanske bli sämre flöde..
Men det spelar väl ingen roll... Bara att maxa turbon. Behövs väl ingen WG då
Haha aa precis
men jag tror nog att avgaserna följer strömmen!
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 07 Mar 2011, 22:03
Moker wrote: Napstar wrote: Bmw*Alex wrote: Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/ mvh
Ok men menar du att jag skulle sätta den på tvären?
De där funkar nog fint också
kommer bli en coool z3m !!!!
Jag tror de funkar me
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 13 Mar 2011, 20:51
Här kopplas de sprut
v44 passade fint jämte orginalet
Testade o vrida om nyckeln idag o det snurrar fint
va lite osäker på startmotor o m30 svänghjul? M50 start med 6mm spacer, m8 bultar så man slipper o borra upp hålen o så fäste jag starten så högt det gick o de funka fin fint
nu väntas startmapp ifrån Ärtan...
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 13 Mar 2011, 21:18
Var har du spacern? Jag kör ju utan och det funkar kalas
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 13 Mar 2011, 21:48
Nisse Järnet wrote: Var har du spacern? Jag kör ju utan och det funkar kalas
Svarvade 6mm brickor till bultarna. Då har du inte flyttat ut starten något? Utan bara satt i den då elr har du borrat upp hålen?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 13 Mar 2011, 22:21
Napstar wrote: Nisse Järnet wrote: Var har du spacern? Jag kör ju utan och det funkar kalas
Svarvade 6mm brickor till bultarna. Då har du inte flyttat ut starten något? Utan bara satt i den då elr har du borrat upp hålen?
Filat lite i hålen bara
Fick justera ut startern lite för att få allt tyst.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 18 Mar 2011, 23:19
Idag lades startmappen in o testades. först ville det inte funka men de visa sig att det vart lite strul med soppa relät. byglade relät o vred på nyckeln o de starta nästan med en gång
så på måndag ska de bokas tid för mappning hos Ppf!!
Dawe_A
Posts: 4146 Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona
Post
by Dawe_A » 18 Mar 2011, 23:24
fan vad kul
!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 18 Mar 2011, 23:34
Dawe_A wrote: fan vad kul
!
Ja verkligen
tråkigt me all snö som kom annars hade man tagit en testrunda
ylindgren
Posts: 490 Joined: 13 Apr 2006, 17:35
Post
by ylindgren » 19 Mar 2011, 08:57
Så kult bygge.
Skal bli gøy å se effekt kurven på denne.
-AL-
Posts: 490 Joined: 07 Jan 2009, 23:22
Location: Göteborg
Post
by -AL- » 19 Mar 2011, 09:16
Hej!
Står säkert nånstans, men kommer du köra på e85?
//AL
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4