Precision SC62
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 12
- Joined: 06 Sep 2009, 15:28
Hei.
Jeg har en M70 med dobbelturbos(gt4082),men eg tror desse blir for stora och trega(skal ladde ca.1bar). Alt originalt utenom 264 Shrick kammar,VipecV88,640cc dyser och 98oktan fuel.
Har handlat grenrørbøyjer hos dere,og lurte på om at bestilla 2stk.SC6262 med .82 agg ville passat bedre,eller et mindre agg kansje?
Original turtallsperra på ca.6600rpm och en kjørbar maskin langs veien/litt bane.
Dere som har erfaringen och testat endel,hva anbefales uten altfor høyt baktrykk som dødar min originale innmat ?
GT4082'n:
Compressor:
-Wheel: 82mm w/ 50 trim
-Housing A/R: .58 A/R
Housing Type: 4.00" inlet with anti-surge
Turbine:
-Wheel: 77mm w/ 73 trim
-Housing A/R: .94 A/R
-Housing Style: standard T4 divided inlet
Hvordan er den fysiske storleken samt vekten på en GT40 kontra SC62 f.eks?
Jeg har en M70 med dobbelturbos(gt4082),men eg tror desse blir for stora och trega(skal ladde ca.1bar). Alt originalt utenom 264 Shrick kammar,VipecV88,640cc dyser och 98oktan fuel.
Har handlat grenrørbøyjer hos dere,og lurte på om at bestilla 2stk.SC6262 med .82 agg ville passat bedre,eller et mindre agg kansje?
Original turtallsperra på ca.6600rpm och en kjørbar maskin langs veien/litt bane.
Dere som har erfaringen och testat endel,hva anbefales uten altfor høyt baktrykk som dødar min originale innmat ?
GT4082'n:
Compressor:
-Wheel: 82mm w/ 50 trim
-Housing A/R: .58 A/R
Housing Type: 4.00" inlet with anti-surge
Turbine:
-Wheel: 77mm w/ 73 trim
-Housing A/R: .94 A/R
-Housing Style: standard T4 divided inlet
Hvordan er den fysiske storleken samt vekten på en GT40 kontra SC62 f.eks?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Ok, det gjelder også for 6262? Så det kvittar om det står SC/HP/PT etc?
men hva med PT67, hur ser man om det er billet eller ikke? (uten å ha turbo i hand givetvis)
men hva med PT67, hur ser man om det er billet eller ikke? (uten å ha turbo i hand givetvis)
Last edited by Silverboy on 06 Mar 2011, 18:49, edited 1 time in total.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Körde 570whp på min s2 idag med sc6262 ar.68 vid 2,2 bar! Hur mkt längre hänger den med Om man byter till ,82 huset ?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Vad är det för mottryck då?
Vi hade inte möjlighet och mäta mottryck tyvärr.
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Precision SC62
idag bromsade jag min audi 2,2 me sc62-65 till 690whp.
en sån jäkla fin turbo må jag säga.
//andreas
en sån jäkla fin turbo må jag säga.
//andreas
omegan bromsad 700hk på hjulen
-
- Posts: 60
- Joined: 03 Sep 2006, 22:09
Re: Precision SC62
@amadeus:
Hur mycket ladd på 690WHP??
e-85 soppa räknar jäg med.., ble den bromsat på alla 4 hjulen eller två?
Min 6265billet er lite tråg att få snurr på, laddar fullt ved 5400rpm tror jäg det var, når laddar din fullt?
Ful effekt på liten turbo på 2,2L
Hur mycket ladd på 690WHP??
e-85 soppa räknar jäg med.., ble den bromsat på alla 4 hjulen eller två?
Min 6265billet er lite tråg att få snurr på, laddar fullt ved 5400rpm tror jäg det var, når laddar din fullt?
Ful effekt på liten turbo på 2,2L
Re: Precision SC62
Min 2.2 5a låg också där i krokarna, 681 whp och det går att få 700 med lite ljusteringar men det är nog 6262 som jag har, 2.6 bar har jag för mig och den laddar då fullt vid 5000.
ammadeus wrote:idag bromsade jag min audi 2,2 me sc62-65 till 690whp.
en sån jäkla fin turbo må jag säga.
//andreas
Mitsubishi EVO III projekt