Hur långt har du kommit nu då ?:) ser grymt fint ut. Hur gjorde du med pf bussningarna i bakvagnen sen ? läste att du satte plattor. Men du satte inget över bussningarna mot karossen ? Mvh Loord!
Loordan wrote:Hur långt har du kommit nu då ?:) ser grymt fint ut. Hur gjorde du med pf bussningarna i bakvagnen sen ? läste att du satte plattor. Men du satte inget över bussningarna mot karossen ? Mvh Loord!
Blocket toppen vev tryckplatta lamell svänghjul och triggerhjul på motorfirman.
Toppen skall mirrfräsas. Så ska beställa ventiler+fjädrar när lönen kommer denna månad så toppen blir klar.
Blocket snart borrat och klart osv. Så kolvringar ska kollas samt allt viktas och donas.
Hmm bussningarna i bakvagnen blev orginal brickan man får till Powerflex mot karossen där dom ska sitta .
Och 3mm extra brickor + dom vanliga powerflex under .
Då ska det inte vara nått problem. Har dom 3mm extra brickorna givetvis under dom klena powerflex
Går mest och pillar mig i naveln då jag inte har nått att göra förutom att lufta bromsar innan allt kommer tebx från firman !
r.ivars wrote:altså du kunde köpt ett komplett jävla würth sortiment för 50 av de bultar och skruvar du köpt, sen klagar du på lön!
BAHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ska vi slänga ihop din m50 smallblock snart eller?
" Small blocken " slänger vi ihop i slutet på Mars eller preics i början på april när du kommer hem från USA ??. Måste ha ventiler och fjädrarna innan eftersom Jocke ska mirrfräsa toppen... Sen så kan vi smeka ihop den !
Du kan åka 320 vid 7000rpm och 340 vid 7500. Mvh erik
340 km/h låter ballt Beroende på om man bara ska dra den till 7500 ! Lär ju vara bra fränt vid 8500 Men åt andra sidan så skonar man ju motorn lite att sätta gränsen vid 7500 med
Blir fint som fan dethär
Gott med Bankrånarutväxling..