o-ringat block

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
///micke
Posts: 14
Joined: 17 Jun 2006, 14:35

o-ringat block

Post by ///micke »

visste inte vart jag skulle lägga tråden, så jag la den här..

tänker bygga m20b25 turbo, undrar om jag bör oringa blocket även om jag kör med MLS-packning och ARP-pinnbultar?

tänkte även fråga om det finns någon som har lämnat in toppen för svetsning i sundsvallsområdet och isåfall vart?
bimmer for life
User avatar
FoX
Posts: 1794
Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by FoX »

du skall inte oringa och ha mls... på mls packningen är det upphöjt runt cylinderhålen.
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
danb
Posts: 17
Joined: 20 Sep 2006, 12:58
Location: kalmar
Contact:

Post by danb »

vilket e bäst då oringa måste väl hålla för mer?
User avatar
Kim Frederiksen
Posts: 280
Joined: 21 Nov 2005, 19:41
Location: Malmö

Post by Kim Frederiksen »

O-ringa eller Pyramid-ringar!
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------

Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
danb
Posts: 17
Joined: 20 Sep 2006, 12:58
Location: kalmar
Contact:

Post by danb »

har aldrig sett pyramid ringning hur fungerar de ? någon som har bild?
///micke
Posts: 14
Joined: 17 Jun 2006, 14:35

Post by ///micke »

vad ska jag köra med för packning om jag ska o-ringa blocket då ?:S
bimmer for life
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

orginal packning
///micke
Posts: 14
Joined: 17 Jun 2006, 14:35

Post by ///micke »

hur långt ifrån cylinderkanten eller vad jag ska förklara det som, ska centrum på själva spåret för "o-ringen" vara då?

finns det något specialverktyg så jag kan fixa detdär själv hemma eller måste jag lämna iväg det ?

hur djupt ska spåret vara, 7 mm eller ?
bimmer for life
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

o-ringningen ska klämma på stålringen som finns i packningen. 1mm "brett spår" 0.7mm djupt. 1mm rostfritråd kör jag. jag lämnade iaf bort och gjorde det :)

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
///micke
Posts: 14
Joined: 17 Jun 2006, 14:35

Post by ///micke »

okej, men hur långt ifrån cylinderväggens kant ska centrum på det frästa spåret vara ? :D
bimmer for life
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

om du lägger dit en originalpackning så ser du. de ska klämma på ringarna som går runt cylindrarna. har tyvärr inga mått på det.

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
///micke
Posts: 14
Joined: 17 Jun 2006, 14:35

Post by ///micke »

tack så mycket för alla svar ! :D :D :D
bimmer for life
User avatar
Ondketchup
Posts: 478
Joined: 16 Sep 2006, 18:15
Location: Gnosjö

Post by Ondketchup »

Ja hur ser en pyramid oringning ut hur fungera den????
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Ondketchup wrote:Ja hur ser en pyramid oringning ut hur fungera den????


Då skär man bort en del av packningen (runt cylindrarna) och låter ringarna täta mot toppen istället. Det skall vara den absolut säkraste metoden, men också svårast att göra.
Zimsson
Posts: 97
Joined: 09 Mar 2006, 08:44
Location: Orust

Post by Zimsson »

tror limmet har bilder på de på sin hemsida!

www.limmet.se
Post Reply