Williams 318is turbo såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nu sitter motor ihop igen i bilen med nya fräscha packningar, och packningslim den här gången.
Allt är superfräscht! särskillt ventilkåpan!
Jag har börjat så smått med grenröret nu
Tror ni länden på dehär kollektorerna räcker?
de på förra grenröret var typ 4cm så jag kan förstå att de inte fungerade utmärkt.
Allt är superfräscht! särskillt ventilkåpan!
Jag har börjat så smått med grenröret nu
Tror ni länden på dehär kollektorerna räcker?
de på förra grenröret var typ 4cm så jag kan förstå att de inte fungerade utmärkt.
318is -90 turbo
grenröret vart lyckat tycker jag.
om man måste påpeka på nåt så vore det väl cyl4 rördragningen, skulle du kunna få till en långradieböj innan kollektorn istället för kortradien vore det väl bättre.
Men den vart i ärlighetens namn inte särskild dum som den ser ut nu heller och den lilla vinsten med långradieböjen väger nog inte upp mot arbetsinsatsen.
Jag hade kört som det ser ut nu ..
Men nåt du bör satsa lite på o andra sidan är att staga upp fjäderbenstornet nu när du kapat bort hela org förstärkningen
keep up the good work..
om man måste påpeka på nåt så vore det väl cyl4 rördragningen, skulle du kunna få till en långradieböj innan kollektorn istället för kortradien vore det väl bättre.
Men den vart i ärlighetens namn inte särskild dum som den ser ut nu heller och den lilla vinsten med långradieböjen väger nog inte upp mot arbetsinsatsen.
Men nåt du bör satsa lite på o andra sidan är att staga upp fjäderbenstornet nu när du kapat bort hela org förstärkningen
keep up the good work..
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
- Fredh-Holma
Hur stora?
Går att bygga igen ganska brutala spalter
-2 mm blir perfa!
Edit: Grenröret ser skitfint ut!
Håller själv på att bygga ett grenrör i rostfritt till min e30 med m20....
Snål som jag är så skär jag ut och slipar alla 1,2,3..8!! flänsar själv då lärarna mina fixat material
Går att bygga igen ganska brutala spalter
-2 mm blir perfa!
Edit: Grenröret ser skitfint ut!
Håller själv på att bygga ett grenrör i rostfritt till min e30 med m20....
Snål som jag är så skär jag ut och slipar alla 1,2,3..8!! flänsar själv då lärarna mina fixat material
Last edited by Fredh-Holma on 31 Jan 2011, 22:37, edited 1 time in total.
MASSA DELAR | http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 496#405496
xelerator wrote:grenröret vart lyckat tycker jag.
keep up the good work..
Härligt! Ja har försökt med långradie på 4an men det är för tight, och man vill ju inte gärna överarbeta
Jag hade tänkt skaffa ett fjäderbensstag nu. hade ju iof varit spännande att köra utan
Jag lär ju ändå vara för lökig och börja köra utan..
318is -90 turbo
Blomgren wrote:Jävlar vilken bra affär! hör om han är sugen på ett tillPilliam wrote:simon wrote:Ser bra mycket bättre ut än det gamla skiten!
Fint jobbat!
Alltså jag fick ett bud på 10k på det gamla grenröret, det är därför jag byter..
Tanken var att simon skulle se vad jag skrev och svara något kul, eftersom han vet vilket skräp det förra var..
Men man kan tydligen inte lita på honom!
Du kanske vill köpa det för 10k?
Det är as-schysst!
318is -90 turbo
Bra jobbat! Det där ser bra ut, kommer garanterat fungera superbra!
Min första tanke var "hur fan får han plats me det där i bilen?!" men lite längre ner så fick jag förklaringen..
Eftersom du ber om kretik så ska du få det.
Jag hade satt långradie böjen på cyl 3 direkt på flänsen och kapat av den typ på mitten. Då hade du sparat 45 grader onödig böj. Likaså hade jag också velat ha långradieböj innan kolekorn på cyl 4. För att göra det möjligt hade jag slaktat kolektorn 30-40mm längre upp och gått på med långradien där. (överarbeta AB)
Jag ser fram i mot att se wg-rören.
Min första tanke var "hur fan får han plats me det där i bilen?!" men lite längre ner så fick jag förklaringen..
Jag hade satt långradie böjen på cyl 3 direkt på flänsen och kapat av den typ på mitten. Då hade du sparat 45 grader onödig böj. Likaså hade jag också velat ha långradieböj innan kolekorn på cyl 4. För att göra det möjligt hade jag slaktat kolektorn 30-40mm längre upp och gått på med långradien där. (överarbeta AB)
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Bonje wrote:Bra jobbat! Det där ser bra ut, kommer garanterat fungera superbra!
ok! ang. cyl 4 försökte jag att inte kapa i kollektorn för att jag trodde längden var viktig, men det är alltså inte så himla noga? så länge det inte ser ut som på förra grenröret?
Det är sant ang, cyl 3.
hade sett mycket bättre ut med böj direkt. Min tanke var att jag ville få alla böjar så långt från flänsen som möjligt för att komma åt när man ska dra fast grenröret i motorn, men med långradieböjar går det ju bra ändå.. (muttrarna runt 2ans cyl (3st) på bilden tog lätt 1,5h att dra fast. 4 av 5 toasters)
Jag är inte ute efter mer än typ 400hk så vi ska inte överarbeta något här!
WG-rören har jag funderat en del över, och det ska nog gå har jag kommit fram till.
Får gå på litelite med släggan på hjulhuset bara
Nu åker jag och försöker TIGa ihop et
mvh
318is -90 turbo
Resgard wrote:TIG tar så otroligt mycket längre tid än MIG och därav mer gas. Vad kör du med för ampere, sen ska man försöka ha spalt när man svetsar svartstål då det bränner igenom bättre och går fortare att svetsa eftersom du inte behöver lika mycket värme.
Jag ligger på kanske 60-70 Ampere.
Ja man märker ju hur mycket lättare och snyggare det blir med spalt, har använt det i största möjliga mån.
Ska man bara ha spalt när man svetsar stål?
318is -90 turbo
Pilliam wrote:Resgard wrote:TIG tar så otroligt mycket längre tid än MIG och därav mer gas. Vad kör du med för ampere, sen ska man försöka ha spalt när man svetsar svartstål då det bränner igenom bättre och går fortare att svetsa eftersom du inte behöver lika mycket värme.
Jag ligger på kanske 60-70 Ampere.
Ja man märker ju hur mycket lättare och snyggare det blir med spalt, har använt det i största möjliga mån.
Ska man bara ha spalt när man svetsar stål?
Vad jag har lärt mig så är det bara i stål. Men om man svetsar aluminium med tjockt gods hjälper de med spalt
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo