F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
robert wrote:Är testet rättvist utfört, med oportade toppar, likadana kammar, kompression och samma laddtryck osv? För en 375:a ska inte bottna där..
Varför börjar svepen på olika varvtal?
Mvh
Den visar att det är mycket skillnad i spool Effekten klarar den ungefär lika. Gick igenom flera igår med en S50 ägare och på en S50 med orig kammar skiljer det 1000 rpm i spool mellan en vanlig PT76 och en 375 med 1.10 A/R.
Vill man ha en lätt turbo som spoolar bra,klarar mycket effekt och har under 1:1 i mottryck så är det ett självklart val. Varför tror du jag annars skulle köra dem på min bil? Vi säljer båda märkena så jag försöker inte skryt upp något, vill bara visa vad som är bäst.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Om han ändå ska byta vev.. varför inte byta till 3,0an?
Fan va coolt om du lyckas med en 8:a med delad bakvagn och h-mönstrad låda!
Grym bil annars! Och lycka till!
/Farre
Fan va coolt om du lyckas med en 8:a med delad bakvagn och h-mönstrad låda!
Grym bil annars! Och lycka till!
/Farre
BMW 635csi(M106) -84
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
vad kör man för stakar på 2.8an respektive 3.0 då?
grejen är att jag kör ju med 130 stakar på min 2.7 så den är inte riktigt 2.7 utan 2.75 skulle jag borra 85 i loppen så blir den 2.8
De finns väl ingen överdriven budget, de ska finnas lite pengar kvar till sommaren ifall nått rasar oxå
men inget e omöjligt.
grejen är att jag kör ju med 130 stakar på min 2.7 så den är inte riktigt 2.7 utan 2.75 skulle jag borra 85 i loppen så blir den 2.8
De finns väl ingen överdriven budget, de ska finnas lite pengar kvar till sommaren ifall nått rasar oxå
men inget e omöjligt.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
fick hem dessa i veckan
en uppsättning 1600cc spridare.
en uppsättning 1600cc spridare.
Last edited by Karel021 on 26 Mar 2011, 19:04, edited 1 time in total.
Den visar att det är mycket skillnad i spool Effekten klarar den ungefär lika. Gick igenom flera igår med en S50 ägare och på en S50 med orig kammar skiljer det 1000 rpm i spool mellan en vanlig PT76 och en 375 med 1.10 A/R.
Ursäkta citatet. Sitter med iPhone och jävlas..
Är det singel eller twinentry på BW375? Om det är twinentry och för att göra en relevant och rättvis jämförelse då behöver man byta till ett pulssplitt grenrör med dubbla wg:s, eller separerad rördragning ända fram till wg-ventilen.
Det är ett drygt test att utföra om så är fallet, men som jag ser det så finns det inget annat RÄTT sätt att göra det på.
Ursäkta citatet. Sitter med iPhone och jävlas..
Är det singel eller twinentry på BW375? Om det är twinentry och för att göra en relevant och rättvis jämförelse då behöver man byta till ett pulssplitt grenrör med dubbla wg:s, eller separerad rördragning ända fram till wg-ventilen.
Det är ett drygt test att utföra om så är fallet, men som jag ser det så finns det inget annat RÄTT sätt att göra det på.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo