Olsn's Bmw E30 318is M50 517whp! Till salu!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Olsn's Bmw E30 318is M50 517whp! Till salu!
Bmw 318is -90
Dags för en projekttråd! Några av er känner säkert igen bilen då den har gått en del på strippen b.l.a.
Var inte alls sugen på bilen från första början när min gode vän Johan "stockholmarn" kihl föreslog att jag skulle slå till på den! Har ju alla rätta prylar o.s.v menade han. Bilen var ju röd med! Skeptiskt som man var drog vi i alla fall och tittade på bilen. Tror fan inte jag sett en fräschare E30 som inte var omlackad/renoverad. Behövde inte fundera särskilt länge innan jag bestämde mig för att slå till. Bilen måste upplevas live för att man ska förstå hur fin den är! Har man dessutom byggt nån bil så vet man ju att det kostar en jävla massa dollars att bygga en från början + en massa tid.
Motor:
Oöppnad M50B25 vanos
Tigat grenrör
Precision 5862 Billet turbo
Tial 38mm wastegate
600x300x75 intercooler
Bränsle:
RCI alu fuelcell
Aeromotive Eliminator bränslepump
Aeromotive btr
Nuke rail
Precision 990cc spridare
Grövre bränslerör
Stålomspunnen slang och AN kopplingar
Chassi:
320mm skivor fram med fyrkolvs brembo ok
Skottsäker bakvagn
328 kardan
M3 låda
FK köningsport coilovers
Powerflex bussningar runt om
17" OZ Racing Ultraleggera F1
Cockpit:
Momo kevlarstolar
Omp cromoly bur
Autometer varvräknare, bränslemätare, laddtryck, oljetryck och vattentemp
Sparco mocca ratt
E36 M3 skinnbaksäte
Säkert nåt mer jag glömt
I skrivande stund är dp färdig. Tryckrör nästan färdiga för att lackas!. Behövs kylare och styrsystem lite små grejer sen är man hemma
Kommer mer bilder framöver
/jocke
Dags för en projekttråd! Några av er känner säkert igen bilen då den har gått en del på strippen b.l.a.
Var inte alls sugen på bilen från första början när min gode vän Johan "stockholmarn" kihl föreslog att jag skulle slå till på den! Har ju alla rätta prylar o.s.v menade han. Bilen var ju röd med! Skeptiskt som man var drog vi i alla fall och tittade på bilen. Tror fan inte jag sett en fräschare E30 som inte var omlackad/renoverad. Behövde inte fundera särskilt länge innan jag bestämde mig för att slå till. Bilen måste upplevas live för att man ska förstå hur fin den är! Har man dessutom byggt nån bil så vet man ju att det kostar en jävla massa dollars att bygga en från början + en massa tid.
Motor:
Oöppnad M50B25 vanos
Tigat grenrör
Precision 5862 Billet turbo
Tial 38mm wastegate
600x300x75 intercooler
Bränsle:
RCI alu fuelcell
Aeromotive Eliminator bränslepump
Aeromotive btr
Nuke rail
Precision 990cc spridare
Grövre bränslerör
Stålomspunnen slang och AN kopplingar
Chassi:
320mm skivor fram med fyrkolvs brembo ok
Skottsäker bakvagn
328 kardan
M3 låda
FK köningsport coilovers
Powerflex bussningar runt om
17" OZ Racing Ultraleggera F1
Cockpit:
Momo kevlarstolar
Omp cromoly bur
Autometer varvräknare, bränslemätare, laddtryck, oljetryck och vattentemp
Sparco mocca ratt
E36 M3 skinnbaksäte
Säkert nåt mer jag glömt
I skrivande stund är dp färdig. Tryckrör nästan färdiga för att lackas!. Behövs kylare och styrsystem lite små grejer sen är man hemma
Kommer mer bilder framöver
/jocke
Last edited by olsn on 06 Jul 2011, 07:17, edited 5 times in total.
Fast as a ship!
Vad är inte lyx på bilen i övrigt då menar du?Dawe_A wrote:det börjar bli standard med lyxsnurror nu känns det som, trevligt!
Fattas bara den planerade smidda 3,2l bottendelen så är det en killer som vilken annan påkostad vagn på forumet som helst!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Hur löser du returbiten från railen då det krockar hyffsat med vevhusventen?
Nytt vevhusvent uttag eller? Bild på det kanske?
Nytt vevhusvent uttag eller? Bild på det kanske?
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Cool, rakt igenom bult? Är det samma höjd som E30 kuddar?olsn wrote:Japp M50 lut! E36 motorfästen och egna kuddar i alu!Nisse Järnet wrote:Ser fint ut!
M50 lut va? Vad kör du med för motorfästen och kuddar?
Velar fortfarande om jag ska köra M50 eller M20 lut
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
läckert baksäte, vill också ha!
m3 e36 eller?
Mvh
m3 e36 eller?
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;