AG:s M5 turbo bromsning # 2.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

Oscarr wrote:coolt! Finns det nån projekt tråd eller bilder på bilen?



http://agsinorrkoping.se/
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Bmwandreas wrote:Nej vi filmade inte alls. Tony är inte så mediakåt :D
Men ett dynopapper ska vi väl kunna bjuda på, och Tony får slänga upp lite bilder tycker jag!

Vi har iaf lärt oss mycket på vägen. Sjukt att man kan ha 1000++ hk och den fortfarande går att köra som en standardbil. Utveckligen går framåt :wink:



Ett bromspapper hade varit mkt trevligt att se! Hur mkt vrid?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
AGsTony
Posts: 334
Joined: 06 Feb 2009, 23:18
Location: Norrköping
Contact:

Post by AGsTony »

Ärtan lägg upp ett bromspapper

Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull.
Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar.
Den motorkaraktären är helt underbar.


Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;



M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

AGsTony wrote:Ärtan lägg upp ett bromspapper

Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull.
Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar.
Den motorkaraktären är helt underbar.


Tony


Låter mkt bra. Hur mkt varvar du den?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
AGsTony
Posts: 334
Joined: 06 Feb 2009, 23:18
Location: Norrköping
Contact:

Post by AGsTony »

Doktorn wrote:
AGsTony wrote:Ärtan lägg upp ett bromspapper

Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull.
Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar.
Den motorkaraktären är helt underbar.


Tony


Låter mkt bra. Hur mkt varvar du den?


Jag har maxeffekten vid 7250 rpm så jag satte ett varvstopp vid 7500 rpm kanske ändrar på det sen när det inte är så halt o man känt på bilen med ett par riktiga däck.
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;



M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
Grefven

Post by Grefven »

AGsTony wrote:Den motorkaraktären är helt underbar.


kul att fler säger det. för när jag påvisade det så sågades det av alla "experter" som besatt kunskap att avgöra det utan själv kört eller haft något liknande.

det blir en mer förutsägbar och körbar karaktär om jag får säga det.

förresten, är det något modifierat vid vevöverfallen eller det är bra nog med riktig bult bara? vissa maskiner har ju en förmåga att röra på sig om man inte stiftar överfallen eller åker med balla eftermarknadsöverfall (jänk främst)
AGsTony
Posts: 334
Joined: 06 Feb 2009, 23:18
Location: Norrköping
Contact:

Post by AGsTony »

Jag har alltid gillat en sådan motorkaraktär det ska gå värst strax innan man växlar.
Jag har inte stiftat några ramöverfall men jag kör med arpbult o ppf gördel.



Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;



M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Du har ikke noen bilder av bilen og motor du kan legge opp da? :)
JAAS-performance
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

AGsTony wrote:Jag har alltid gillat en sådan motorkaraktär det ska gå värst strax innan man växlar.
Jag har inte stiftat några ramöverfall men jag kör med arpbult o ppf gördel.



Tony
Samma här och hade så på M20in med, det ska ju skrika mest på högvarv :) Annars kan man lika gärna köra diesel :roll:
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
AGsTony
Posts: 334
Joined: 06 Feb 2009, 23:18
Location: Norrköping
Contact:

Post by AGsTony »

Här kommer en liten film till som någon lagt upp.

http://www.youtube.com/watch?v=D364KY5xwFg

Ha det.


Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;



M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Image
rotrex-vr6
Posts: 479
Joined: 24 Nov 2005, 22:28

Post by rotrex-vr6 »

Galet fin kurva!
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

galet, jag ser fram emot en åktur i sommar igen, men nästa gången helst på bana så man sliper vara rädd för vägräcken eller annat i 280 :lol:

polaren har en bra bild på mobilen när man ser hastighetsmätaren passerat 200 men vägen ändå syns genom sidorutan :lol:
User avatar
R.Larsson
Posts: 454
Joined: 23 Sep 2006, 15:45
Location: Vaggeryd

Post by R.Larsson »

Pimplaren wrote:Fysatan! :)

850whp på bensin är jävligt bra!
Vad sitter det för låda i dendär nowdays?

8)


Körde ni på 95, 98 eller vpower bensin? :)
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Fan va fint den går!! Monster!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Grefven

Post by Grefven »

gatbil_vgd wrote:
Pimplaren wrote:Fysatan! :)

850whp på bensin är jävligt bra!
Vad sitter det för låda i dendär nowdays?

8)


Körde ni på 95, 98 eller vpower bensin? :)


Bmwandreas wrote:Det är sån fruktansvärd skillnad mellan BF95 och E85. Vi hade mindre avgastemp vid 1112 whp på E85 än 800 whp på bensin.

Och nu håller den inställd lambda vid 1000 rpm tomgång med 2000 cc spridarna, blev som en ny motor på låga varv :wink:
AGsTony
Posts: 334
Joined: 06 Feb 2009, 23:18
Location: Norrköping
Contact:

Post by AGsTony »

Doktorn wrote:Fan va fint den går!! Monster!



Tack det värmer.


Hur mycket effekt har det bromsats ur s38 på macksoppa eller e85 vad ligger rekordet på självklart en gatmotor.
Någon som vet


Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;



M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
Post Reply