Problem med M50B20. NYTT PROBLEM!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- MrQuickzilver
Problem med M50B20. NYTT PROBLEM!
Nu har det tyvärr dykt upp ett nytt problem med min M50B20 som ja stoppat ner i min E30.
Har gått som en dröm dom få km ja kört med den men ikväll när jag
skulle iväg och tvätta den så den är fin inför regbesiktningen imorgon, allt gick fint påvägen dit men när jag skulle därifrån så hördes ett knackande ljud över 2000rpm och följer varvtalet uppåt? Låter inte riktigt som lagerknack tycker jag samt att det bara hörs inne i bilen. Har lyssnat både vid växellådan och uppe runt motorn men kan inte höra nåt??
Spelar ingen roll om man kör eller bara torrvarvar.
Nån som har nåt tips?
Känns surt som fasen när man slitit och har regbesiktning imorgon för avboka lär man väl inte kunna göra en timme innan man ska va där.
Har gått som en dröm dom få km ja kört med den men ikväll när jag
skulle iväg och tvätta den så den är fin inför regbesiktningen imorgon, allt gick fint påvägen dit men när jag skulle därifrån så hördes ett knackande ljud över 2000rpm och följer varvtalet uppåt? Låter inte riktigt som lagerknack tycker jag samt att det bara hörs inne i bilen. Har lyssnat både vid växellådan och uppe runt motorn men kan inte höra nåt??
Spelar ingen roll om man kör eller bara torrvarvar.
Nån som har nåt tips?
Känns surt som fasen när man slitit och har regbesiktning imorgon för avboka lär man väl inte kunna göra en timme innan man ska va där.
Last edited by MrQuickzilver on 23 Jan 2011, 20:41, edited 2 times in total.
- MrQuickzilver
Hade bara borta svänghjulet för att byta pilotlagret i veven så det bör inte va nåt fel där.Krillian wrote:du har inte råkat satt i för långa bultar till svänghjulet?
Klickar de i startmotorn så de väl nåt som knas? Brukar glappa lite o kontakterna där.
Skruvade loss startmotorn men motorn gick fortfarande inte att vrida runt.
Vart skumt då ju. går inte ens å rubba lite åt vart håll?MrQuickzilver wrote:Hade bara borta svänghjulet för att byta pilotlagret i veven så det bör inte va nåt fel där.Krillian wrote:du har inte råkat satt i för långa bultar till svänghjulet?
Klickar de i startmotorn så de väl nåt som knas? Brukar glappa lite o kontakterna där.
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
- MrQuickzilver
Inte en mm.Krillian wrote:Vart skumt då ju. går inte ens å rubba lite åt vart håll?MrQuickzilver wrote:Hade bara borta svänghjulet för att byta pilotlagret i veven så det bör inte va nåt fel där.Krillian wrote:du har inte råkat satt i för långa bultar till svänghjulet?
I värsta fall får man väl riva ner lådan o kolla.
- MrQuickzilver
- MrQuickzilver
- MrQuickzilver
- MrQuickzilver
kimplan wrote:Kolla kamkedjespännarna. ibland så brukar folk sätta kedjespännaren till kedjan mellan kammarna på fel håll o då blir det skrammel. MVH
Motorn är inte öppnad så att nåt skulle sitta fel är inte så troligt.Bmw10 wrote:kan de vara kamkedjerassel?
Skulle det va spännarna så borde det väl rassla, som det är nu så kanske det är 2 knack i sekunden vid 2000varv o ökar med varvet. Låter inte metalliskt utan mer plastigt eller va man ska säga.
- MrQuickzilver
Nej det har jag inte. Det konstiga är att det inte hörs eller möjligtvis dåls av motorljudet när man lyssnar i motorrummet men hörs så jäkla tydligt inne i bilen.lenin wrote:Provat ta bort drivremmar? Eller hörs de tydligt att de kommer innifrån motorn?
Får väl gå lös med stetoskåpet o se om man kan lokalisera det.
- MrQuickzilver
- Nemesis_turbo