Bmwandreas wrote:Nej vi filmade inte alls. Tony är inte så mediakåt Men ett dynopapper ska vi väl kunna bjuda på, och Tony får slänga upp lite bilder tycker jag!
Vi har iaf lärt oss mycket på vägen. Sjukt att man kan ha 1000++ hk och den fortfarande går att köra som en standardbil. Utveckligen går framåt
Ett bromspapper hade varit mkt trevligt att se! Hur mkt vrid?
Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull.
Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar.
Den motorkaraktären är helt underbar.
Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull. Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar. Den motorkaraktären är helt underbar.
Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull. Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar. Den motorkaraktären är helt underbar.
Tony
Låter mkt bra. Hur mkt varvar du den?
Jag har maxeffekten vid 7250 rpm så jag satte ett varvstopp vid 7500 rpm kanske ändrar på det sen när det inte är så halt o man känt på bilen med ett par riktiga däck.
AGsTony wrote:Den motorkaraktären är helt underbar.
kul att fler säger det. för när jag påvisade det så sågades det av alla "experter" som besatt kunskap att avgöra det utan själv kört eller haft något liknande.
det blir en mer förutsägbar och körbar karaktär om jag får säga det.
förresten, är det något modifierat vid vevöverfallen eller det är bra nog med riktig bult bara? vissa maskiner har ju en förmåga att röra på sig om man inte stiftar överfallen eller åker med balla eftermarknadsöverfall (jänk främst)
Jag har alltid gillat en sådan motorkaraktär det ska gå värst strax innan man växlar.
Jag har inte stiftat några ramöverfall men jag kör med arpbult o ppf gördel.
AGsTony wrote:Jag har alltid gillat en sådan motorkaraktär det ska gå värst strax innan man växlar. Jag har inte stiftat några ramöverfall men jag kör med arpbult o ppf gördel.
Tony
Samma här och hade så på M20in med, det ska ju skrika mest på högvarv Annars kan man lika gärna köra diesel
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.