Jag är grymt nöjd med effekten det är mycket men det jag är mest nöjd över är att förra gången ladda jag 2.4 bar o då blev det 1059whp
nu körde vi exakt 2 bar o då blev det 1083whp 3 gånger sen smög vi upp laddtrycket med 0.05 bar o det lämnar 1112whp alltså är det inte max vad den kan ge men vi gav oss ska ju köra hem också..
Motorgången är klockren känns som en standardbil men är stark 200wnm vid 1000 rpm helt sjukt. det är tack vare 2000cc spidarna och v88 sprutet.
Tack till ärtan som tagit sig tid grymt jobb.
Toppen är inte standard den är portad o sen allt ppf godis i.
Jag är super nöjd med allt tror ska köra så här nu allt funkar bra även farthållaren.
Ska sätta dit min liberty växellåda sen är jag nöjd.
800 whp på 95 oktan är ju ganska lagom när man bara ska ha den som vinterbil
ruggig bil det där. hursom helstm, spelar ingen större roll vart i stan man är , bara man är utomhus så hör man när tony gör sin specilarare den sk. högfartsburnis
Man blir lika chockad varje gång man hör något om den här bilen. Detta måste väl iaf vara sveriges grymmaste bil värd att kalla gatbil, att köra något liknande året om är bara helt sjukt! Grattis till en grym bil, grym effekt och att det går att använda den så flitigt som du gör!
Hoppas få se och höra den ryta på någon träff i sommar!
Fy fan vilken smidig lösning med Masterfuel. Jag har vart skeptisk till att gå över till e85 just pga av att jag skulle behöva 2 mappar eftersom jag kör med bilen på vintern men detta verkar ju sjukt smidigt
För övrigt så är denna bilen SJUK Skulle vara kul att se och höra IRL!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer: www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
AGsTony wrote:Jag är grymt nöjd med effekten det är mycket men det jag är mest nöjd över är att förra gången ladda jag 2.4 bar o då blev det 1059whp nu körde vi exakt 2 bar o då blev det 1083whp 3 gånger
Är det gjort något åt motorn eller hur kunde det bli bättre nu?
JohanH wrote:Fränt värre, och 200nm på tomgång är mäktigt.
AGsTony wrote:Jag är grymt nöjd med effekten det är mycket men det jag är mest nöjd över är att förra gången ladda jag 2.4 bar o då blev det 1059whp nu körde vi exakt 2 bar o då blev det 1083whp 3 gånger
Är det gjort något åt motorn eller hur kunde det bli bättre nu?
mvh johan
Jag har filat lite mer på toppen sen har jag ställt om kammarna diskutera lite med ärtan så kom vi fram till att vi går halva vägen var hur mycket vi ska öppna vid tdc.