Spolen Pajar. Bmw med prospark

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

IRONHORSE

Post by IRONHORSE »

Konny wrote:Vad kör du för uppladdningstid på spolen? jag kör oxå med prospark och fungerar riktigt bra!! är många spolar som inte tål mer än 3ms. de kör jag med å håller bra!!

Det vet jag inte, kan inte kolla upp det heller för dosan till boxen visar helt otydliga tecken. Men jag har ju inte ändrat nått spolen har ju haft samma uppladningstid hela tiden och funkat klockrent. Kanske ändrades det när jag hade boxen skickat till vibyracing för lagning mm ?? Vet inte riktigt hur det där funkar??
Konny

Post by Konny »

aj då var de värre! för grund inställningen på prospark är 5ms och de e lite för mycket.. hade samma problem i början jag med, före jag fick tips om att ha bara 3ms.
tigerbjeorn

Post by tigerbjeorn »

jag brände spolen en gång men det var för att min trigger skiva lossnade och skavde i givaren så den gick sönder. så spolen laddade upp o gick åt skogen... samt slutsteget givetvis... suck.. men men.. nu har jag en säkring mellan spolen och slutsteget så nu skall det klara sig ifall spolen skulle ge upp.

annars fungerar mitt prospark bra, jävligt grovhugget o dålig översyn men laddar 1,4bar och kommer upp i 200-210 kmh på 402 meter(med trackbite), så fungerar gör det trotts allt.

skall köpa nira inom kort.
E30 325
Post Reply