Rekomendation på v-låda till M30.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Rekomendation på v-låda till M30.
Till M20 funkar ju M3 ZF lådan perfekt och ær rena drømmen jæmført med orginal Getrag lådan.
Vad finns det før alternativ till M30?
Motorn kommer från en M535 å lådan till denna gav jag bort før ett tag sedan, jag skulle ju kunna anvænda lådan från min 528 om jag borrar hål dær givarna till tendningen ska sitta men min låda kænns inte bra.
Tror synkringarna inte ær så friska eftersom jag har lite svårt att få i 2'ans væxel.
Att ragga tag på en orginal låda till denna motor ær inte aktuellt eftersom alla tar hutløsa priser før den, så vad finns det før alternativ?
Vad finns det før alternativ till M30?
Motorn kommer från en M535 å lådan till denna gav jag bort før ett tag sedan, jag skulle ju kunna anvænda lådan från min 528 om jag borrar hål dær givarna till tendningen ska sitta men min låda kænns inte bra.
Tror synkringarna inte ær så friska eftersom jag har lite svårt att få i 2'ans væxel.
Att ragga tag på en orginal låda till denna motor ær inte aktuellt eftersom alla tar hutløsa priser før den, så vad finns det før alternativ?
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Är det någon skillnad på lådorna från E28 535 resp E34 , rent körmässigt och funktionsmässigt då?
Då E28ans är längre, kanske det skiljer något?
Mvh
Då E28ans är längre, kanske det skiljer något?
Mvh
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Ticco! har också tänkt på vad man ska börja använda för växellåda sen när alla 265:or är slut körda , jag var nära att köpa en M3 Zf växellåda och fräsa adapterplatta så den skulle passar M30 motorn men det blev inget då, har hjälpt en polare att rita adapterplatta till Fords Cosworth motor med lyckat resultat, eller för honom blev det att såga bort befintlig gavel och svetsa den nya gaveln. är fortfarande itresserad för jag har kontakter för fräsjobb...
Är det någon som har erfarenhet av detta? skulle det gå eller är det omöjligt! för jag vet inte då jag inte har några mått alls på en ZF låda.
Är det någon som har erfarenhet av detta? skulle det gå eller är det omöjligt! för jag vet inte då jag inte har några mått alls på en ZF låda.
BMW 545-86
Bmwandreas wrote:Dom passar.
Men är inte speciellt lättväxlade eller hållbara.
Brukar vara dåliga synkringar.
Är den sexväxlade lådan starkare?
et du hur utväxlingen på den sexpetade lådan är?
Som tur är har inte jag haft bekymmer med min 5 växlade m5 låda än
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
- Posts: 326
- Joined: 21 Nov 2005, 13:46
- Location: Borlänge
Flaxis wrote:Ticco, har du gått och blivit dansk?
//Flaxis
Næ, ær bara på besøk hos frugan som før tilfællet jobbar i Oslo.
Last edited by Ticco on 16 Dec 2005, 14:36, edited 1 time in total.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
FekZen wrote:Är det någon skillnad på lådorna från E28 535 resp E34 , rent körmässigt och funktionsmässigt då?
Då E28ans är längre, kanske det skiljer något?
Mvh
Japp, detta vill vi gærna veta!
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Elajl wrote:Lite Ot kanske...
Men hur håller en 260 ifrån en 528 -83 samt en 265 från en 528 -85???
Ær inte 260 samma som sitter på e30 325 orginal, førutom sjælva bultmønstret då.
260 lådan håller lætt før min något væssade M30 iaf. och den høll ett bra tag på min e30, fast det var nog bara tur.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
worre wrote:är lådan från m525an mkt svag?
mvh//danne
M525
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmwandreas wrote:Finns tyvärr inget bra alternativ förutom M5 6vxl om den ska passa bolt on.
Det var ju lite tråkigt...
Behøver ju ingen låda som pallar massa vrid, bara den ær go att væxla med.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
M3JONAS wrote:Bmwandreas wrote:Dom passar.
Men är inte speciellt lättväxlade eller hållbara.
Brukar vara dåliga synkringar.
Är den sexväxlade lådan starkare?
et du hur utväxlingen på den sexpetade lådan är?
Som tur är har inte jag haft bekymmer med min 5 växlade m5 låda än
Den är mkt bättre.
Vet ej utväxling, men har för mig det är 1.1 på femman.
-
- Posts: 326
- Joined: 21 Nov 2005, 13:46
- Location: Borlänge
Ticco wrote:Ær inte 260 samma som sitter på e30 325 orginal, førutom sjælva bultmønstret då.
260 lådan håller lætt før min något væssade M30 iaf. och den høll ett bra tag på min e30, fast det var nog bara tur.
Är förmodligen så...
Har båda dom lådorna ligger...räknar med att det kommer behövas när jag får fart på maskin.
Skulle nog haft tag på någe annat....E34 535 säger dom väl ska tåla stryk??
Bmwandreas wrote:M3JONAS wrote:Bmwandreas wrote:Dom passar.
Men är inte speciellt lättväxlade eller hållbara.
Brukar vara dåliga synkringar.
Är den sexväxlade lådan starkare?
et du hur utväxlingen på den sexpetade lådan är?
Som tur är har inte jag haft bekymmer med min 5 växlade m5 låda än
Den är mkt bättre.
Vet ej utväxling, men har för mig det är 1.1 på femman.
Hmm., det måste undersökas, om det är 1:1 på femman och 6:an är 0,81 som det är på den fempetade så låter det som om det kanske vore lagom att åka med 3,15 i slutväxeln.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290