FRÄN MOTORKONSTRUKTION
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
FRÄN MOTORKONSTRUKTION
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Naaaaajs
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Inga fler problem med knäckta stakar
Iof så skulle lederna gå av så blire ping pong i tråget och ett deluxe ras på köpet men ball är den lösningen
Iof så skulle lederna gå av så blire ping pong i tråget och ett deluxe ras på köpet men ball är den lösningen
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Knäckta stakar....men hur är det då med belastningen på hävarmens mitt, då med dubbel belastning mot vad EN vevstake har då?
Hur mycket material är det i leden där två kolvar belastas, i jämförelse mot vad en vevstake klarar av!?
Är högst skeptisk till den konstruktionen,trots att det på avlägset håll påminner lite om en vankel, men där det finns lite mer material att tala om.
Hur mycket material är det i leden där två kolvar belastas, i jämförelse mot vad en vevstake klarar av!?
Är högst skeptisk till den konstruktionen,trots att det på avlägset håll påminner lite om en vankel, men där det finns lite mer material att tala om.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Franzén wrote:http://www.youtube.com/watch?v=bt9NGA0G ... re=related
Vilken jobbig ryckig jävel att koncentrera sig på så här på bakfyllan!
Denna är skum och naturligtvis en engelsk konstruktion för tåg.
http://www.youtube.com/watch?v=wBTF5Ps4Scs
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _large.gif
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
jag vet honda körde med nå udda lösning på mc motorerna förr med..
http://thekneeslider.com/archives/2010/ ... -for-sale/
http://thekneeslider.com/archives/2010/ ... -for-sale/
skum grej! men six stroke...hur tänkte dom då?Franzén wrote:http://www.youtube.com/watch?v=bt9NGA0GhQo&feature=related
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
six stroke ? :sMicke_e34 wrote:skum grej! men six stroke...hur tänkte dom då?Franzén wrote:http://www.youtube.com/watch?v=bt9NGA0GhQo&feature=related
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Japp kompressorladdad 1,5 liter 11500 varv och dom plocka ut ca 470 hk
Skönast motorer byggdes till F1 på 40-60 talet !
Sugmotorn var på 3 liter och gav liknande effekt som den med kompressor.
Skönast motorer byggdes till F1 på 40-60 talet !
Sugmotorn var på 3 liter och gav liknande effekt som den med kompressor.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Now we´re talking Skapligt med rysningar man fick!markus wrote:Eller kanske H-16
Låter förövrigt helt galet skönt http://www.youtube.com/watch?v=RBKUQPjQ16I
Det är nog 6takt ändå på den du länka franzén! kolla kamaxlarna, dubbla nockar per avgasventil...sen va de ska va bra för kan ju någon ge en bra förklaring till
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
M635 forever wrote:Knäckta stakar....men hur är det då med belastningen på hävarmens mitt, då med dubbel belastning mot vad EN vevstake har då?
Hur mycket material är det i leden där två kolvar belastas, i jämförelse mot vad en vevstake klarar av!?
Är högst skeptisk till den konstruktionen,trots att det på avlägset håll påminner lite om en vankel, men där det finns lite mer material att tala om.
ja e oxo skeptisk borde bli stor påfrästning på den där vippaxeln mellan yttre kolvarna,men de kanske funkar?
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Dåligt mys ljud från 6taktaren
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingen 6taktare du hörde;) h16 heter motorn som jag tror du menar...e30Tompa wrote:Dåligt mys ljud från 6taktaren
mvh
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(