FRÄN MOTORKONSTRUKTION

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
jeenz
Posts: 2139
Joined: 09 Feb 2007, 15:20
Location: Västerlanda

FRÄN MOTORKONSTRUKTION

Post by jeenz »

Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

Naaaaajs

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jeenz
Posts: 2139
Joined: 09 Feb 2007, 15:20
Location: Västerlanda

Post by jeenz »

Inga fler problem med knäckta stakar :P
Iof så skulle lederna gå av så blire ping pong i tråget och ett deluxe ras på köpet men ball är den lösningen ;)
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
M635 forever
Posts: 1013
Joined: 25 Jan 2006, 23:30
Location: Huddinge

Post by M635 forever »

Knäckta stakar....men hur är det då med belastningen på hävarmens mitt, då med dubbel belastning mot vad EN vevstake har då?
Hur mycket material är det i leden där två kolvar belastas, i jämförelse mot vad en vevstake klarar av!?
Är högst skeptisk till den konstruktionen,trots att det på avlägset håll påminner lite om en vankel, men där det finns lite mer material att tala om.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
User avatar
Franzén
Posts: 2513
Joined: 06 Aug 2009, 14:08
Location: Göteborg

Post by Franzén »

Grr!
0706-419608
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »


Vilken jobbig ryckig jävel att koncentrera sig på så här på bakfyllan!


Denna är skum och naturligtvis en engelsk konstruktion för tåg.

http://www.youtube.com/watch?v=wBTF5Ps4Scs

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _large.gif
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
guran
Posts: 370
Joined: 01 Nov 2007, 18:09
Location: Ljusdal

Post by guran »

jag vet honda körde med nå udda lösning på mc motorerna förr med..

http://thekneeslider.com/archives/2010/ ... -for-sale/
0730-448141

gustafasplund@hotmail.com

Smoke Means Power!
User avatar
Micke_e34
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2008, 14:46
Location: gävle

Post by Micke_e34 »

Franzén wrote:http://www.youtube.com/watch?v=bt9NGA0GhQo&feature=related
skum grej! men six stroke...hur tänkte dom då? :lol:
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?

E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

Micke_e34 wrote:
Franzén wrote:http://www.youtube.com/watch?v=bt9NGA0GhQo&feature=related
skum grej! men six stroke...hur tänkte dom då? :lol:
six stroke ? :s

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Franzén
Posts: 2513
Joined: 06 Aug 2009, 14:08
Location: Göteborg

Post by Franzén »

Sextakt låter jävligt skumt..

BRM hade en annan totalknasig motor.
En X16.

Image
Grr!
0706-419608
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Eller kanske H-16 :)

Låter förövrigt helt galet skönt http://www.youtube.com/watch?v=RBKUQPjQ16I
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Franzén
Posts: 2513
Joined: 06 Aug 2009, 14:08
Location: Göteborg

Post by Franzén »

H16 heter den kanske ja.

Heelt sick, den är inte på mer än 1,5 liter tror jag, och man överladdade den nå´t rent jävulskt.

edit: ser att det tydligen fanns en hel hop med olika utföranden...
3 liter och sugis osv.
Grr!
0706-419608
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Japp kompressorladdad 1,5 liter 11500 varv och dom plocka ut ca 470 hk :)

Skönast motorer byggdes till F1 på 40-60 talet !

Sugmotorn var på 3 liter och gav liknande effekt som den med kompressor.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Micke_e34
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2008, 14:46
Location: gävle

Post by Micke_e34 »

markus wrote:Eller kanske H-16 :)

Låter förövrigt helt galet skönt http://www.youtube.com/watch?v=RBKUQPjQ16I
Now we´re talking :twisted: Skapligt med rysningar man fick!

Det är nog 6takt ändå på den du länka franzén! kolla kamaxlarna, dubbla nockar per avgasventil...sen va de ska va bra för kan ju någon ge en bra förklaring till :roll:
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?

E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

M635 forever wrote:Knäckta stakar....men hur är det då med belastningen på hävarmens mitt, då med dubbel belastning mot vad EN vevstake har då?
Hur mycket material är det i leden där två kolvar belastas, i jämförelse mot vad en vevstake klarar av!?
Är högst skeptisk till den konstruktionen,trots att det på avlägset håll påminner lite om en vankel, men där det finns lite mer material att tala om.

ja e oxo skeptisk borde bli stor påfrästning på den där vippaxeln mellan yttre kolvarna,men de kanske funkar?
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
e30Tompa
Posts: 1047
Joined: 17 Sep 2009, 16:36
Location: uppsala

Post by e30Tompa »

Dåligt mys ljud från 6taktaren :)
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring

http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Micke_e34
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2008, 14:46
Location: gävle

Post by Micke_e34 »

e30Tompa wrote:Dåligt mys ljud från 6taktaren :)
Ingen 6taktare du hörde;) h16 heter motorn som jag tror du menar...

mvh
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?

E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
Post Reply