M20 2,7 stakar

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
___marcus___
Posts: 15
Joined: 01 Nov 2010, 20:46
Location: Båstad
Contact:

M20 2,7 stakar

Post by ___marcus___ »

Jag har en disel vev från en 525 TDS hur långa stakar skall jag då ha om jag tänkt köpa cp 2,7 smidda kolvar. 130mm eller 135mm?

Är det samma ram och vev lager till disel veven som till orginal veven?

MVH

Marcus
E30 325 -88
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, samma lager. 135mm är våra kolvar gjorda för.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
___marcus___
Posts: 15
Joined: 01 Nov 2010, 20:46
Location: Båstad
Contact:

Post by ___marcus___ »

OK. Mitt block är 83,9 mätt med vanligt skjutmått, bör man eller måste man borra upp det för att köra med cp kolvar? isåfall hur mycket?

MVH
E30 325 -88
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Vanligast är det nog att man borrar så man får i 84.50 CP kolvar, finns STD dimension men då lär du mäta blocket med något annat än skjutmått, och i ärlighetensnamn, så tror jag man oftast vill borra.

Mvh
___marcus___
Posts: 15
Joined: 01 Nov 2010, 20:46
Location: Båstad
Contact:

Post by ___marcus___ »

Ja givetvis ska jag mäta med något annat än skjutmått vill bara få ett ungefärligt mått. Vet ni någon som borrar till en rimlig peng i skåne hallands området?
Trevlig kväll!
E30 325 -88
Post Reply