Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 11 Dec 2010, 14:31
Nu står bilen översnöad, blir inte så mycket jobb med den i vinter
Vi har planer på ny turbo, en 7675 billet med .96 singel entry hus kan nog få lite mer fart på bilen tidigare.
1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Dec 2010, 14:35
Det skiljer inte mycket. Roligare att gå ner på 67-71mm eller bygga stroker.
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 11 Dec 2010, 15:11
Bmwandreas wrote: Det skiljer inte mycket. Roligare att gå ner på 67-71mm eller bygga stroker.
Du är ju "The Secret Swedish Sauce Tuner" så du borde ju kunna fixa lite bättre mos tidigare än nu
1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Dec 2010, 15:33
Nej man måste ner på storlek eller upp på volymen på audis
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 11 Dec 2010, 15:52
Vad är det för storlek på turbinhjulet på en 7675a?
1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Dec 2010, 15:54
Som det låter 75mm. Lika som ni har nu.
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 11 Dec 2010, 16:06
Måste man ner på en 6765a för att det ska ge nån stor skillnad? Känns som en 67 inte räcker till för 900 på veven.
1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Dec 2010, 16:19
7175 med 0.81 är det största jag skulle köra.
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 11 Dec 2010, 16:26
Bmwandreas wrote: 7175 med 0.81 är det största jag skulle köra.
Okej, låter ju vettigt
Hur är Turbonetics då, typ GT-K 1000 eller deras Mid-Frame turbos?
1045whp Supra builder
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 11 Dec 2010, 16:30
7475 Billet med .81 och s-trim? Blir det för mycket "vikt" på kompressorsidan då med 3mm större hjul.
1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Dec 2010, 16:58
RWHP wrote: Bmwandreas wrote: 7175 med 0.81 är det största jag skulle köra.
Okej, låter ju vettigt
Hur är Turbonetics då, typ GT-K 1000 eller deras Mid-Frame turbos?
Inte alls lika bra vid de tryckförhållanden du behöver.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Dec 2010, 16:59
RWHP wrote: 7475 Billet med .81 och s-trim? Blir det för mycket "vikt" på kompressorsidan då med 3mm större hjul.
7175 har 4mm mindre kompressorhjul. Det skiljer i spool på 4mm
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 11 Dec 2010, 17:19
Vad sägs om en CT43 7679 DBB T4 undivided, .81 AR?
Är ju typ likdan som en 7675 tydligen men lite snabbare.
1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Dec 2010, 19:22
ännu större turbin = segare
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 12 Dec 2010, 01:24
Va 16000 för en 7175 billet va? Inte sugen på en BW S375 i inbyte haha
Nä men en sån borde vara lätt att kränga känns de som.
1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 12 Dec 2010, 12:10
Vad kör ni för kammar? Hur är de inställda? Hur såg bromskurvan ut?