Tips på BRA bromsbelägg
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tips på BRA bromsbelägg
ska bullta dit e38ans brembo ok på e30'in och fundera på denna uppsjö av olika märken på bromsbelägg.
Har kollat på fabrikaternas olika diagram på hur bra deras belägg är men hur är det i praktiken?
vad åker ni med?
kollade på Brembo's egna belägg och ser man på priset måste dom ju vara hur bra som hellst
black, green-stuff etc har jag bara hört ris om...
Vad ska man satsa på?
Har kollat på fabrikaternas olika diagram på hur bra deras belägg är men hur är det i praktiken?
vad åker ni med?
kollade på Brembo's egna belägg och ser man på priset måste dom ju vara hur bra som hellst
black, green-stuff etc har jag bara hört ris om...
Vad ska man satsa på?
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
Christer Cederqvist
Bmwkrille@icloud.com
Grefven wrote:Carbotech xp8 är mycket uppskattade. folk åker bmw cup, nurburgring mm utan fade-tendenser. Vet ej om de finns till ditt ok. Men e36 och e34 finns.
Pean har priser på dom.
*stuff beläggen är inget å ha.
Kört med yellow stuff på skylinen några säsonger även bana och har absolut inget att anmärka om utom att dem skriker lite när dem är kalla
Nissan Skyline R33 GT-R
BMW E30 325 Turbo
BMW E61 520 DA
BMW E30 325 Turbo
BMW E61 520 DA
Grefven wrote:Bra att du gillar dom. Men det är inga bra belägg för det tyvärr. Presterar inte alls som exempelvis carbotech. Så jag tycker inte man ska rekomendera dem till någon som frågar "tips på BRA bromsbelägg"
Har du testat dem själv, eller går du på vad andra tycker om dem?
Haft xp8 på min m5 turbo, och gillade dem mycket. Mycket damm mycket skrikande, men mycket bra grepp och känsla (nu satt det stålomspunna slangar på denna också)
/Henrik
greenstuff på e30 har jag haft. inte yellow på en lite tyngre bil som skyline. ställ frågan på rejsa. där har inte många något gått att säga om *stuff beläggen.
för detaljerad info så ring PEAN. han kan svara på alla "varför". det är hans svar som jag lyssnat på.
och ja. tyvärr dammar bra belägg går inte att komma ifrån det.
för detaljerad info så ring PEAN. han kan svara på alla "varför". det är hans svar som jag lyssnat på.
och ja. tyvärr dammar bra belägg går inte att komma ifrån det.
JohnE wrote:Rekommenderar PEAN Sweden, jag har kört med xp8'or. Mycket damm och mycket skrikande, som någon sa, men MYCKET bra prestanda när de är varma.
Ring PEAN Sweden ( 0370 766 50 ) och berätta dina behov så kan han rekommendera riktiga belägg.
Det där lät intressant! ska ringa dom på måndag och höra med dom.
Damm är väl egentligen skitsamma tycker jag iaf, dom ska kunna prestera även om det blir lite varmt.
kan tillägga att det blir stålomspunnet och över dot5 olja också!
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
Christer Cederqvist
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
Christer Cederqvist
Bmwkrille@icloud.com
Det är ju hela grejen. Att de ska prestera vid värme. Annars duger ju biltema fint.
Om man bromsar rikigt hårt från 180 kanske ner till "kurvhastighet" och sen drar förbi 200 och bromsar hårt igen och det t.o.m nyper bättre är en härlig känsla. Standardbelägg eller sämre belägg kan ju va totalt värdelösa andra inbromsningen.
Om man bromsar rikigt hårt från 180 kanske ner till "kurvhastighet" och sen drar förbi 200 och bromsar hårt igen och det t.o.m nyper bättre är en härlig känsla. Standardbelägg eller sämre belägg kan ju va totalt värdelösa andra inbromsningen.
precis!
jag är lite trött på att dom vänstra pedalerna försvinner ner i golvet vid lite inspirerad körning. men det är nog mer pga dålig olja mm.
jag är lite trött på att dom vänstra pedalerna försvinner ner i golvet vid lite inspirerad körning. men det är nog mer pga dålig olja mm.
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
Christer Cederqvist
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
Christer Cederqvist
Bmwkrille@icloud.com
BmWkrille wrote:JohnE wrote:Rekommenderar PEAN Sweden, jag har kört med xp8'or. Mycket damm och mycket skrikande, som någon sa, men MYCKET bra prestanda när de är varma.
Ring PEAN Sweden ( 0370 766 50 ) och berätta dina behov så kan han rekommendera riktiga belägg.
Det där lät intressant! ska ringa dom på måndag och höra med dom.
Damm är väl egentligen skitsamma tycker jag iaf, dom ska kunna prestera även om det blir lite varmt.
kan tillägga att det blir stålomspunnet och över dot5 olja också!
Gör det. Per Stacke är en riktigt trevlig rackare.
Skulle gissa på att XP8 är vettigt för din del. Bra för HÅRD körning på gata och mycket bantuktande. Väldigt jobbigt i stadstrafik, de skriker tämligen mycket om de inte har temperaturen uppe.
Han har mycket annat också, men just Carbotech har jag mkt god erfarenhet från.
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
Pean har rätt vätska oxå. Utan det så har man inte möjlighet att utnyttja beläggen fullt ut.
Stålomspunnen slang e oxå en fin grej. Har inte själv blivit färdig att köpa det till turken ännu. Får göra det någon dag. Vad heter det på tyska förresten? Eller det va nog samma priser i sverige nu när jag tänker efter.
Stålomspunnen slang e oxå en fin grej. Har inte själv blivit färdig att köpa det till turken ännu. Får göra det någon dag. Vad heter det på tyska förresten? Eller det va nog samma priser i sverige nu när jag tänker efter.
Grefven wrote:Varför komplicera en sån sak zak?
Gillar att göra det lite komplicerat =]
Nä men dom klossarna jag fick tag till dessa ok upplevde jag som att
dom tappade kraft när man körde konbana samt smiskade banan på mantorp pga värmen.
Ska dock göra ventilation till grejerna i vinter så kanske får bort lite värme.