Den översta ska vara på vänstersidan och den nedersta på högersidan.
Det kommer säkert vara 100 personer som skriker åt mig att jag har fel nu men som källa har jag Polestars bromsingengör. Gjorde ett projektarbete om bromsskivorna på deras bilar och vill ni ha källa på varför det ska vara så, så kan jag rota fram allt gammalt material
Jag är nyfiken på varför.
Det motsäger det man alltid hört att luften ska transporteras från centrum och utåt. Visserligen är det i ventilationskanalerna inuti skivan men ändå...
Slitsningen är ju till för att hålla beläggen rena och fina från bromsdamm etc och det ska ju slungas åt från skivan och de gör de inte om du vänder dom som pelko angivit så ja vill oxå höra en bra förklaring
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
frågan är ju om det oht har så stor sexuell betydelse på hobby nivå, ok om man kör riktig racing med top-notch bromsar... men när man har kina prylar så tror jag inte det spelar så stor roll
pelko wrote:Den översta ska vara på vänstersidan och den nedersta på högersidan.
Det kommer säkert vara 100 personer som skriker åt mig att jag har fel nu men som källa har jag Polestars bromsingengör. Gjorde ett projektarbete om bromsskivorna på deras bilar och vill ni ha källa på varför det ska vara så, så kan jag rota fram allt gammalt material
Översta på förar sidan.
Understa på passagerar sidan..
Som sagt känns fel men har kanske nån bra betydelse...
Pinsamt att jag inte riktigt minns men det var ett par viktiga saker faktiskt. Dock tror jag som någon skrev att de mest är i riktiga racingsammanhang man märker skillnad. Ska se om jag får fram allting, tog många fräna bilder på det också
pelko wrote:Pinsamt att jag inte riktigt minns men det var ett par viktiga saker faktiskt. Dock tror jag som någon skrev att de mest är i riktiga racingsammanhang man märker skillnad. Ska se om jag får fram allting, tog många fräna bilder på det också
Vi slog till med biltemas "racing" bromskivor på pappas 9000. Då var dom så som pelko beskrev. Antaligen för att suga in luft och blåsa bort ev "gasbildning" eller vad de nu är.?
japp, sålänge du har ventilationen inne i skivan på det hållet, alla skivor kanske ser ut så, men det är viktigare att den ventilationen är rätt än slitsningen, men antar nästan att den är så på alla
men ville bara skriva det för säkerhets skull
Dajb wrote:japp, sålänge du har ventilationen inne i skivan på det hållet, alla skivor kanske ser ut så, men det är viktigare att den ventilationen är rätt än slitsningen, men antar nästan att den är så på alla
men ville bara skriva det för säkerhets skull
mvh
Japps.. Jag testar Pelko´s lösning...
Skulle det inte funka så har jag 30mins jobb runt om att byta plats på dom bara ...