JBL L212 heter kittet! med ultrabass Subben! Ska biampas med 2st harman kardon citation 16steg =)
Jag anade att de va jbl men va tvungen att skriva på nåt tufft provocerande sätt ju hehe! nemen de såg ut som det stod "martin" på övre texten men va inte säker,, samtidigt som det såg ut som att de stod jbl på en annan label..
har tillgång till att ta hem å prova ett par martin logan skript (minsta modellen tror jag) men är osäker,, de känns mer som att de är för välljud men jag kräver fyllighet, renhet och snärtig bas så de kanske inte är rätt.. hmm
förresten.. mitt senaste köp var m-sidolister till e36compact från schmiedmann och liksom de flesta så fick jag vänta länge men väl hemma så skiter man i de nu
Nice! kul att få prova på saker! min kära Far har detta kitt hemma, samma slutsteg också.. så jag vet att det låter nice. Bor i lägenhet så kan egentligen inte ha nånting som mosar på bra med bas.. just nu kör jag JBL L100 century, dom låter fint! ska sparas till senare boende =)
Välljud är en tolkningsfråga! jag tycker att ljudet ska vara rent fint dynamiskt och en fet jävla scenkänsla! då är det gott. basen behöver inte vara så fet att man knappt kan andas.. men ska finnas =)
=)
Välljud är A O. För några år sedan hade min far Onkyo Integra "model större" med 2st JBL lx800. Ljudet var cp
Ser ut att va skick på amerikafronten. Spara den när du skrotar bilen. Om det nu är en knappt besiktigad vintersladdbil du köpt bara. Är det något projekt så kan du nonchalera mitt tips.