Vilka motorer anses inte ha kylproblem

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Xanadu
Posts: 139
Joined: 10 Jul 2009, 20:06
Location: Sundsvall

Post by Xanadu »

Jørg1e30 wrote:er vel ikke ett spesielt stort problem med sprekker i s38 toppene. har sett mange varm kjørte s38 og ingen med sprikker i toppen.


Måste haft förjävla tur många ggr då : p
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

mulig det. Hvor sprekker di da?
JAAS-performance
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

TreLingon wrote:
Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!


Trötta ? Hehe orginal ja :wink: . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd :)

Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever ;)


han åker 16v ;)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

r.ivars wrote:
TreLingon wrote:
Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!


Trötta ? Hehe orginal ja :wink: . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd :)

Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever ;)


han åker 16v ;)


finns många grymma med 8v med ta danne tillex
ms racing
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Ja det går att få hiskelig snurr i en 8v, men orig är dom inte roliga =(
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

r.ivars wrote:
TreLingon wrote:
Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!


Trötta ? Hehe orginal ja :wink: . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd :)

Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever ;)


han åker 16v ;)


Arne då... Men ballt med volvo snurran :)
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Post by Silverboy »

AllarN wrote:
fredrick wrote:Har ni sett en audi 5a koka nån gång eller??? =)


Nej aldrig. Det var det första jag tänkte på när jag såg denna tråd med. Jag har kört alla mina trimmade Audin med std. kylare. Nuvarande S2an är till och med utan lilla kylet. Även alla utan afterrun pumpen. Dvs. sämre kylning än org. Och aldrig haft något problem med vattentempen.


men de sprekker mellom ventil og tändstift...
kanskje ikke noen stor sak, men å få tak i en sprickfri 20V topp er jo nesten umulig ;)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
Snurrbo
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 15:55
Location: Sölvesborg

Post by Snurrbo »

Men dom spricker ändå. Mellan ventiler och ut till tändstiftshålet. :roll:


Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Snurrbo wrote:Men dom spricker ändå. Mellan ventiler och ut till tändstiftshålet. :roll:


Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!


då har man andra problem
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Har sett en sprickfri 7A topp till audi. De kanske klarar sig bättre än 3b/aby osv
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Leon83
Posts: 476
Joined: 03 Mar 2007, 13:25
Location: visby

Post by Leon83 »

Putsade till en s2a topp 3b åt en kompis den var sprucken på 3-4 riktigt grovt inne i kanalen vid fenan. skall tydligen vara mycket vanligt.
Post Reply