Jag brukar bara ha skitbilar trafikförsäkrade där. Skulle inte falla mig in att helförsäkra en bil där. Har dock ingen motivering till det, tror bara det kan bli svårt att kräva ut ersättning om något händer.
pelko wrote:Jag brukar bara ha skitbilar trafikförsäkrade där. Skulle inte falla mig in att helförsäkra en bil där. Har dock ingen motivering till det, tror bara det kan bli svårt att kräva ut ersättning om något händer.
håller med helt å hållet.dom bli typ förbannade om man ringer i onödan för de e ett "internet bolag". ja fick en bil i sidan i vintras å de tog sina månader innan de va grönt me bolaget att ja kunde lämna in den på verkstad. nu har ja hem,bil,Atv å nån annan försäkring på mig själv i Folksam å dom har aldrig krabbat me nått.
Bödvar wrote:Går det FETbort att kolla på årsmodeller under -00?
Är ju nästan 40k i skillnad i pris, mellan -00 och typ -02, och det känner jag inte att det är värt utseendemässigt iaf
Klart att det finns fina exemplar som kanske barnsjukdomarna är åtgärdade på!
Jag själv köpte en m5a 2002a för att minimera risken med defekter, den jag hittade var ett riktigt kap, super fint skick!
Detta har du säkert tänkt på själv men kolla så att dom är välservade och inga konstiga missljud från maskin osv, vissa kan låta som dieslar! Säg att du vill göra vanostest hos en bmw verkstad, klarar den testet så är det iaf en början. Ett byte av vanos som är mer vanligt på dom tidigare modellerna kostar runt 15 000kr per vanosenhet + jobb på bmw bara som ett exempel vad man kan råka ut för.
köp för guds skull INTE en m5 e39 och kör runt med trafikförsäkring! kolla upp hur det ser ut med entasuiast försäkringar (om det ens går att försäkra en m5 e39 på det viset) då brukar försäkringarna inte vara dyra MEN dom försäkringarna brukar vara så att man bara "får" köra 500mil/år eller nått sånt!
Vet att jag kollade upp lite sånt när jag fick infall att köpa en alpina b10 biturbo (tur att det inte blev av)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Bara en idiot skulle köpa en m5 e39 utan att helförsäkra. Kostar det 60k om året? Ja, då köper man ingen m5...
Går ej att entusiastförs en m5 e39. alpina funkar genom alpinaklubben men man ska följa deras regler om att ha en bil till registrerad och i bruk. Likaså ite köra över 1000mil. Ha huvudströmbrytare, brandsläckare och inte bruksköra bilen. Den får alltså inte parkeras utanför jobbet osv.
Pampers: varför försäkrar du så?? En olycka är ju som man hör på namnet oförutsägbar.
Tvekar lite, verkar finnas väldigt mycket fallgropar på just M5 E39, motorras verkar vara lite för vanligt? Ett nytt block kostade tydligen runt 55k på Bmw...
Varför rasar dom? Utebliven service eller någon annan misskötsel?
Är det de svensksålda som servats enligt serviceplanen som rasar på löpande band eller är det nyimporterade bilen som är "nye särvad kompis"?
Vet inte om man ska säga vanligt, men har iaf lyckats googla fram två killar vars cylinderväggar smält och blivit ett litet hål i. och det var bilar som vara servade ordentligt, enligt dom..
Finns mycket teorier om vad som kan ha hänt, själv har jag svårt att tro att en motor som gått 10.000mil innan utan problem, är servad som den ska, bara rasar.
Visserligen är inte två så många, men det är ju inga små ras, och verkar inte gå att förebygga på något sätt häller?