Vilka motorer anses inte ha kylproblem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vilka motorer anses inte ha kylproblem
m20 har problem eller är vi bara många som inte har kunskapen nog.
m50,s38 toppar spricker
m30 verkar det med va flertalet som har problem med. eller som m20 alternativt, förlite kunskap.
volvo 8v är ett säkert kort, fler så säkra?
m50,s38 toppar spricker
m30 verkar det med va flertalet som har problem med. eller som m20 alternativt, förlite kunskap.
volvo 8v är ett säkert kort, fler så säkra?
jag har aldrig varit med om en sprucken m50 topp, inte hört någon i min närhet heller.... har sett några fåtal här på forumet.
min m50 i e30in har jag kört utan kylfläkt under hela tiden jag haft den, den låg på 80grader konstant när jag körde JSG i sommras, och de va ganska högt tempo på körningarna då.
den har kokat 1 gång men dom flesta bilarna hade kokat om man står och börnar så länge på samma plats.
min m50 i e30in har jag kört utan kylfläkt under hela tiden jag haft den, den låg på 80grader konstant när jag körde JSG i sommras, och de va ganska högt tempo på körningarna då.
den har kokat 1 gång men dom flesta bilarna hade kokat om man står och börnar så länge på samma plats.
E30 M50 Turbo
070-554 85 15
070-554 85 15
- Lindgrennkpg
Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
fredrick wrote:Har ni sett en audi 5a koka nån gång eller??? =)
Nej aldrig. Det var det första jag tänkte på när jag såg denna tråd med. Jag har kört alla mina trimmade Audin med std. kylare. Nuvarande S2an är till och med utan lilla kylet. Även alla utan afterrun pumpen. Dvs. sämre kylning än org. Och aldrig haft något problem med vattentempen.
fredrick wrote:Har ni sett en audi 5a koka nån gång eller??? =)
Brosan köpte en Audimotor utav någon tattare i Norrtälje trakten för typ 1 år sedan och när vi skulle veva igång den så va de komplös på 4 cylindrar och när vi löft på toppen så var de stora hål i förbränningsrummen rakt ut i vattenkanalerna!!! har aldrig set något liknande förut trots 25år inom rally bana och dragracing
Mvh Micke 0736009484
Bmw E28 525i
Bmw E28 525i
Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!
Trötta ? Hehe orginal ja . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd
Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever