ToTTeN´s e36 Fullbur och Turbo.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Då har man käpmat på i garaget idag. INGEN ville hjälpa med dagens skit göra!?! :)
Började dagen med att plocka fram ena party toppen för att ha lite musik.
2st 8"are ifrån hemabio högtalare och en skrika och ett aktivt slutsteg.
Fixade även trådlöst nätverk i garaget så nu kan man surfa vart man vill
Börjat skrapa!!!!!!
Behöver mer musik!!!! hämtade topp nummer 2 som fått en omgång med skräp 8"are då de andra brann upp :_)
Varmluftspistolen + japan spackeln som andvändes för att ta bort asfaltsmattan
Började dagen med att plocka fram ena party toppen för att ha lite musik.
2st 8"are ifrån hemabio högtalare och en skrika och ett aktivt slutsteg.
Fixade även trådlöst nätverk i garaget så nu kan man surfa vart man vill
Börjat skrapa!!!!!!
Behöver mer musik!!!! hämtade topp nummer 2 som fått en omgång med skräp 8"are då de andra brann upp :_)
Varmluftspistolen + japan spackeln som andvändes för att ta bort asfaltsmattan
Här sitter jag och slipar lite... BOOOOORING!
Båda framhjulhusen Fixade
Motorutrymmet grundat med boddy och väntar på att färgen skall komma.
Har även bytt lysrör i lackboxen till Osram fullfärgs lysrör med färgkoden 867 och nya tändare och 3st drosslar.
Förut så var 6st lysrör slockna. 4st var varmvita (830) och resten kallvit (840)
Jävlar vilken skillnad på ljus.
Före
Efter
Givetvis så syns det inte så bra på bilder!. Nästa för att rusta upp den blir armaturer på sidorna nära golvet men det får vänta .
I morgon blir det lack i motorutrymmet och sedan så skall jag börja med att stoppa in en finess drifting bur som länken nedan fast ett x ibak och så får jag men 2st 6meters pipor extra så får se vart det hamnar extra rör.
http://www.finess.se/Undersidor/Produkt ... 20Stor.jpg
Båda framhjulhusen Fixade
Motorutrymmet grundat med boddy och väntar på att färgen skall komma.
Har även bytt lysrör i lackboxen till Osram fullfärgs lysrör med färgkoden 867 och nya tändare och 3st drosslar.
Förut så var 6st lysrör slockna. 4st var varmvita (830) och resten kallvit (840)
Jävlar vilken skillnad på ljus.
Före
Efter
Givetvis så syns det inte så bra på bilder!. Nästa för att rusta upp den blir armaturer på sidorna nära golvet men det får vänta .
I morgon blir det lack i motorutrymmet och sedan så skall jag börja med att stoppa in en finess drifting bur som länken nedan fast ett x ibak och så får jag men 2st 6meters pipor extra så får se vart det hamnar extra rör.
http://www.finess.se/Undersidor/Produkt ... 20Stor.jpg
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Blir riktigt tjusigt
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Då har man varit nere och skruvat lite igen.
Såhär såg det ut när jag kom ner
Avmaskade lite. sedan bytte termostat på daniels pappas volvo v70 och sedan börade lite smått med buren.
Borrat hål i golvet för att kunna måtta ut höjden på huvudbågen
Smidigt med 2st domkrafter för att justera höjden!
Orginal bältes fästet måste lösas på något sätt.
Får in framstöttan riktigt tight emot Astolpen på passagerarsidan. Kommer inte bli riktigt lika bra på förarsidan pga en orginal rör runt ratten som jag tänkt att den ska vara kvar.
Nästa så blir det att kapa till huvudbågen och framstöttorna och slipa in dem emot huvudbågen!
Och bocka plåtar som huvudbågen skall stå emot
Såhär såg det ut när jag kom ner
Avmaskade lite. sedan bytte termostat på daniels pappas volvo v70 och sedan börade lite smått med buren.
Borrat hål i golvet för att kunna måtta ut höjden på huvudbågen
Smidigt med 2st domkrafter för att justera höjden!
Orginal bältes fästet måste lösas på något sätt.
Får in framstöttan riktigt tight emot Astolpen på passagerarsidan. Kommer inte bli riktigt lika bra på förarsidan pga en orginal rör runt ratten som jag tänkt att den ska vara kvar.
Nästa så blir det att kapa till huvudbågen och framstöttorna och slipa in dem emot huvudbågen!
Och bocka plåtar som huvudbågen skall stå emot