Låst inne nycklar i min bil. hur öppna utan att förstöra?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Låst inne nycklar i min bil. hur öppna utan att förstöra?
det är såhär. jag har låst in mina nycklar i min 520 e34 -88. hur fan ska jag komma åt den utan att förstöra bilen ? den har central lås ifall det är till nån hjälp.. Det är oxå den enda nyckeln jag har ..
Nån som kan hjälpa mig ?!
Nån som kan hjälpa mig ?!
- tobbe tlrecond
BRUZZE wrote:bänd upp framdörren i bakant vid rutan och sätt en luftkudde där som du kan pumpa upp, så du kommer åt lås knoppen om du har ngn sådan.
kan även funka att bara bända ut framkant på rutram med kil eller liknande.och böj till en plåtremsa o peta till dörrhandtaget.
eller ring en billåssmed.dom öppnar dörren med fjäderstål.
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Gör så här.
Ta tex en svets vajer från en elsvets bryt bort det övre lagret.
Böj stålpinnen som ett [j] länst ner du ska ha ca: 30 cm rak och böjd längst ner.
Slipa pinnen platt, börja längst ner från J:et och gå ca 10 cm upp.
Hoppas du förstod.
Kör ner pinnen mellan dörr och fönstervrid pinnen 180 grader när du är nere imellan fönster och dörr.
Lirka lite tills den fastnar lite Ryck försiktigt uppåt.
Upprepa om du inte får upp den.
/mvh jonas
Ta tex en svets vajer från en elsvets bryt bort det övre lagret.
Böj stålpinnen som ett [j] länst ner du ska ha ca: 30 cm rak och böjd längst ner.
Slipa pinnen platt, börja längst ner från J:et och gå ca 10 cm upp.
Hoppas du förstod.
Kör ner pinnen mellan dörr och fönstervrid pinnen 180 grader när du är nere imellan fönster och dörr.
Lirka lite tills den fastnar lite Ryck försiktigt uppåt.
Upprepa om du inte får upp den.
/mvh jonas
Team MolotovRacing
[Prezident]
[Prezident]
- Lindebrink
hmmm värst vad alla vet hur man kommer in i en låst bmw,hur kommer det sig tro?..... extraknäck?:D
Johan Lindebrink
M3E30 Turbo -87 *782 whp 840 wnm* http://www.garaget.org/?car=161239" onclick="window.open(this.href);return false;
M3E30 Turbo -87 *782 whp 840 wnm* http://www.garaget.org/?car=161239" onclick="window.open(this.href);return false;
Böj ut rut ramen lite så du får in
ett plast band i mellan ( ta ett sådant som sitter
runt tidnings högar) sen böjer du de på mitten
o trycker till så du får en vass kant, typ..
Så kan du styra in den med dom två ändarna
o få den runt låsknappen, sen drar du ut o upp.
Så blir de inga skador alls..
Om du nu inte skulle lyckas så ta en gatsten
Mvh Macke..
ett plast band i mellan ( ta ett sådant som sitter
runt tidnings högar) sen böjer du de på mitten
o trycker till så du får en vass kant, typ..
Så kan du styra in den med dom två ändarna
o få den runt låsknappen, sen drar du ut o upp.
Så blir de inga skador alls..
Om du nu inte skulle lyckas så ta en gatsten
Mvh Macke..
om ja inte visste hur man gjorde skulle jag åkt till skroten å köpt en ruta sen åkt hem, tagit med mig damsugarn ut och slått sönder rutan...
Jag skulle defenitivt inte skrivia hur man gör på ett sådant här forum då de finns en massa småpojkar som inte vet skillnaden på ditt å mitt! därimot kan man ju alltid hjälpa en vän med sina färdigheter om man tycker att man e "lås smed"
(tycker att den här tråden borde raderas...)
Jag skulle defenitivt inte skrivia hur man gör på ett sådant här forum då de finns en massa småpojkar som inte vet skillnaden på ditt å mitt! därimot kan man ju alltid hjälpa en vän med sina färdigheter om man tycker att man e "lås smed"
(tycker att den här tråden borde raderas...)
Dessa småpojkar det talas om lär knappast bry sig om att inte göra åverkan på bilen och ist smäller de en ruta, tar mindre tid, enklare.
Samt att det är lite småjobbigt att byta ruta på en e34, iaf den lilla i bakdörren. Vet av egen erfarenhet då jag fick inbrott i min gamla och då valde de den enkla vägen....
Samt att det är lite småjobbigt att byta ruta på en e34, iaf den lilla i bakdörren. Vet av egen erfarenhet då jag fick inbrott i min gamla och då valde de den enkla vägen....
/Henrik
-
salle wrote:Dessa småpojkar det talas om lär knappast bry sig om att inte göra åverkan på bilen och ist smäller de en ruta, tar mindre tid, enklare.
jag bor ju i en stad där man ser helt kompletta (hela bilar) utan krossade rutor + hela dörlås stå ut efter vägen i diken,
Stulna bara på jävulskap av fulla snor ungar....
Då blir man ganska trött på de hela.. + mindre våldsam när de drabbar någon man känner.
Så då tycker ja att man inte ska skriva sådana saker på forum....
RADERA!!!!!!!
.