Williams 318is turbo såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning
Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?
Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre
Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS I.
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning
Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?
Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre
Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS I.
Last edited by Pilliam on 14 Nov 2010, 15:46, edited 1 time in total.
318is -90 turbo
Pilliam wrote:Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning
Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?
Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre
Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS II.
Kollat så inte spjället står för mycket öppet?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Pilliam wrote:Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning
Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?
Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre
Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS II.
Kollat så inte spjället står för mycket öppet?
Det är helt stängt, man hör ett tydligt metall mot metall-stängljud
318is -90 turbo
du har inte glömt att proppa nån vacuumslang eller nåt?
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
xelerator wrote:om spjället är helt stängt, kör du med tomgångsmotor då eller?
Nää har inte tomgångsmotor, kändes ju dumt att spjället kunde vara helt stängt och bilen igång, men jag har aldrig hållt på med någon tomgångsmotor så vad vet jag..
Jag tror mig ha tätat alla vacuumslangar men jag får ta mig en titt igen.
Mycket möjligt att jag är klantig och blind.. borde ju vara tjuvluft på något vis hur som helst
tack!
318is -90 turbo