Dawes S50 turbo - den tappade mecken

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan
Karl Jansson, 070-4406777
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


precis så tänkte jag.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
CrazyVikingsRacing
Posts: 942
Joined: 30 Aug 2007, 18:53
Location: Hallsberg

Post by CrazyVikingsRacing »

_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.
Pain is just temporary, glory last forever.

Jens Abrahamsson
0708323221
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

CrazyVikingsRacing wrote:
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.


nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
CrazyVikingsRacing
Posts: 942
Joined: 30 Aug 2007, 18:53
Location: Hallsberg

Post by CrazyVikingsRacing »

Dawe_A wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.


nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.


Inte nödvändigtvis men jag förstår.
Pain is just temporary, glory last forever.

Jens Abrahamsson
0708323221
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

CrazyVikingsRacing wrote:
Dawe_A wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.


nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.


Inte nödvändigtvis men jag förstår.


inköpet av coupén är 5000kr dyrare än 328 kombin (för mig kvittar det, båda är snygga på sina sätt).

m3 låda = 3500kr ca
328 / m3 kardan = 1500kr ca

slår vi ihop 5000, 1500, och 3500 har vi mig veterligen en slutprodukt 'a 10.000kr jämt.. sen räkna på 800-1000kr för frakter utav låda och kardan.

Det är till exempel pengar som kan gå till powerflex under hela 328an =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Grefven

Post by Grefven »

99.9% rostfri borde vara på minuskategorin. 0.1% rost är ju närmare 1,5 kilo rost. Det är ganska mycket.


:wink: :wink: :lol:
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

Nu har jag inte hängt med här, din lilla sparv :D
Sålde du inte din 328 touring för att köpa en coupe?

Köp bilen som du gillar mest, utgifter kommer att komma i vilket fall.
Finns garanterat både plus och minus på båda bilarna
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Grefven wrote: Synd att min coupé består utav närmare 1,5 kilo överlackad rost. Det är ganska mycket.


:wink: :wink: :lol:


:lol:


david__ wrote:Nu har jag inte hängt med här, din lilla sparv :D
Sålde du inte din 328 touring för att köpa en coupe?

Köp bilen som du gillar mest, utgifter kommer att komma i vilket fall.
Finns garanterat både plus och minus på båda bilarna


hehe jag sålde den egentligen för att skaffa coupé men nu har jag börjat fatta tycke för kombi igen. Båda är snygga på sina sätt som sagt ;)

En muskelkombi är ju lite häftigt på sitt sätt typ mer "tung/fet"(som jag säger här nere i karlskrona) bil , gillar det stuket! Medans coupén kanske är lite sportigare..

Utgifter , jotack sådana här byggen har en tendens till att springa iväg i kostnader så jag vill ändå hålla det på en rimlig nivå nu... :roll:
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Grefven

Post by Grefven »

jag hade gärna haft en kombi.

hur är det med e36? har alla kombi de stora bromsarna? för ibland kan man hitta fina sena 323 touring på låga mil som gubbar kört sen nya. en sån hade varit kul att ha. med en lagom maskin i såklart.
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

helt klart kombi, ballare och mer ovanligt :)
Karl Jansson, 070-4406777
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Tycker oxå du ska ha en touring 8)
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

L3tt 3n tåring.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
CrazyVikingsRacing
Posts: 942
Joined: 30 Aug 2007, 18:53
Location: Hallsberg

Post by CrazyVikingsRacing »

Dawe_A wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
Dawe_A wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.


nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.


Inte nödvändigtvis men jag förstår.


inköpet av coupén är 5000kr dyrare än 328 kombin (för mig kvittar det, båda är snygga på sina sätt).

m3 låda = 3500kr ca
328 / m3 kardan = 1500kr ca

slår vi ihop 5000, 1500, och 3500 har vi mig veterligen en slutprodukt 'a 10.000kr jämt.. sen räkna på 800-1000kr för frakter utav låda och kardan.

Det är till exempel pengar som kan gå till powerflex under hela 328an =)


Beror på vart man hittar vxllåda och kardan men ska man köpa det som du tänker så visst då går det på runda 10k. Men vad det antispinn på denna kombin?
Pain is just temporary, glory last forever.

Jens Abrahamsson
0708323221
Grefven

Post by Grefven »

pelko wrote:L3tt 3n tåring.


nu är han full igen. mitt i veckan. finnar...
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Grefven wrote:
pelko wrote:L3tt 3n tåring.


nu är han full igen. mitt i veckan. finnar...


Nej jag är jävligt rastlös på jobbet :)

thihihihihihiihihhihih
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
henkz
Posts: 270
Joined: 15 Oct 2007, 16:23
Location: Sundsvall

Post by henkz »

Annars tittade det ut en rätt okej 320 kuppe för rätt pengar...

http://www.blocket.se/vasternorrland/Bm ... m?ca=4&w=1
Post Reply