Vilken telefon spöar Iphone 4?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Grefven

Post by Grefven »

Nisse Järnet wrote:
Brox wrote:
Grefven wrote:det finns många telefoner som har mer finesser eller samma finesser.

det är inte därför man köper apple. man köper det för att de grejorna som finns fungerar. istället för att göra något dåligt (laggande exempel) så har de det inte alls.

genomgående tema i apples produkter.

finns ju en uppsjö med telefoner som knappt går att ta mot ett inkommande samtal om man råkar surfa på den samtidigt som någon ringer en. för då laggar det ihjäl sig. och då anser jag att det inte går att surfa på den mobilen. trots att funktionen finns. mer rätt för den telefonens prestanda hade varit att blockera inkommande samtal under surf. men det hade ju retat en det oxå.

1+ :)

Alla tycker inte om att installera om operativ eller ladda ner drivrutiner eller veta special hack bara för att kunna få ringa eller surfa på telefonen..
Vilken telefon behöver man göra det på?

Jag har behövt göra det med SE som har windows mobile. Likaså andra mobiler med windows mobile.

När de erbjöd nytt OS till iphone 3gs så frågade apple om man ville ha det och man klickade Ja. Sen väntade man tills det va klart.

Adroid osv är ju en smaksak. Men den som flaggar för Windows är idiot.
Brox

Post by Brox »

Nisse Järnet wrote:
Brox wrote:
Grefven wrote:det finns många telefoner som har mer finesser eller samma finesser.

det är inte därför man köper apple. man köper det för att de grejorna som finns fungerar. istället för att göra något dåligt (laggande exempel) så har de det inte alls.

finns ju en uppsjö med telefoner som knappt går att ta mot ett inkommande samtal om man råkar surfa på den samtidigt som någon ringer en. för då laggar det ihjäl sig. och då anser jag att det inte går att surfa på den mobilen. trots att funktionen finns. mer rätt för den telefonens prestanda hade varit att blockera inkommande samtal under surf. men det hade ju retat en det oxå.

Alla tycker inte om att installera om operativ eller ladda ner drivrutiner eller veta special hack bara för att kunna få ringa eller surfa på telefonen..

Jadu, frågan är mer vilken smartphone behöver man inte göra det på?

Körde windows mobile innan på jobbet och det var rena plågan!!
Uppdateringar, ominstallationer, hängningar som resulterade i att man fick blåsa om telefonen, försvinnande utav viktiga inställningar , nöjd? NEJ

Sen blev de en Android lur som kändes bättre till en början sen börjar de vanliga igen, hängningar, försvunna inställningar, lagg, problem att synka, problem med mailsynkningar som inte var mailservers fel osv osv, de största och sista problemet som blev droppen var att ingen utav oss kunde redigera mailen när vi var ute på fält och skulle rapportera in jobb, vet du hur "Enkelt" de va att lösa? Såhär: Blås om telefonerna och "roota" om dem för att kunna köra ett annat mailprogram...detta var endast ett utav problemen....

Bytt till en Iphone 4 efter detta då jag tidigare kom ihåg hur nöjd jag var med min 2g, har inte haft ett enda problem hittills.... vet inte ifall det kanske beror på att det är något fel på iphonen eller vad tror ni?
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Grefven

Post by Grefven »

Nisse Järnet wrote:
Grefven wrote:Svenska nätet händer inte antennproblemet i.
Jo det gör det.

jag grundar påståendet i mitt inlägg på vad jag läst. jag är inte själv mobilnätstekniker.

jag vet inte om man kan manipulera fram det. det ska jag ha osagt, det kan man säkert. men i verkligheten händer det iaf inte mig. jag har täckning där ingen av mina tidigare telefoner haft. och jag har brukat kanske 4 olika topmodeller kvalitativt om året de senaste 10 åren.

så i verkligheten har iphone 4 varit bäst. t.o.m bättre än iphone 3gs som var mobilen jag hade tätast inpå.
Grefven

Post by Grefven »

gällande just iphone så är det politik i mångas negativa tänk kring den. jag såg aftonbladets "9 anledningar att inte köpa iphone". det va skrattretande. det var ungefär som när 2 feta brudar snackat ihop sig om att det är fult att vara smal och snygg.

den kan allt den lovar. klanderfritt.
Andreas K

Post by Andreas K »

Det är intressant det där med täckningen, jag upplever min nuvarande täckning med Iphone 4 som sämre än med tidigare HTC hero. Men å andra sidan så har de varit mer mulet och fuktigt den här perioden sen jag bytte och utan att vara radiovågsexpert så kan jag tänka mig att det kan ställa till det. Handlar om marginalområden, där jag tidigare hade dålig täckning, där finns det inte alls nu men det kan ha med kvaliteskraven att göra, Iphone bryter kanske tidigare för att bibehålla samtalskvaliten.
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Har haft en SE X1 med WM 6.1 och har aldrig haft strul med den under de 10-12 mån jag hade den. Körde Exchange och ett Hotmail konto på den och det funkade helt perfekt!

Att den däremot kunde vara lite seg och ologisk ibland är väl en sak :roll:

Samma sak med nuvarande SGS, inga som helst problem med mail eller nåt :)

Har dock aldrig haft en äldre Andriodlur.
Brox wrote:
Nisse Järnet wrote:
Brox wrote:

Jadu, frågan är mer vilken smartphone behöver man inte göra det på?

Körde windows mobile innan på jobbet och det var rena plågan!!
Uppdateringar, ominstallationer, hängningar som resulterade i att man fick blåsa om telefonen, försvinnande utav viktiga inställningar , nöjd? NEJ

Sen blev de en Android lur som kändes bättre till en början sen börjar de vanliga igen, hängningar, försvunna inställningar, lagg, problem att synka, problem med mailsynkningar som inte var mailservers fel osv osv, de största och sista problemet som blev droppen var att ingen utav oss kunde redigera mailen när vi var ute på fält och skulle rapportera in jobb, vet du hur "Enkelt" de va att lösa? Såhär: Blås om telefonerna och "roota" om dem för att kunna köra ett annat mailprogram...detta var endast ett utav problemen....

Bytt till en Iphone 4 efter detta då jag tidigare kom ihåg hur nöjd jag var med min 2g, har inte haft ett enda problem hittills.... vet inte ifall det kanske beror på att det är något fel på iphonen eller vad tror ni?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Grefven wrote:
Nisse Järnet wrote:
Grefven wrote:Svenska nätet händer inte antennproblemet i.
Jo det gör det.

jag grundar påståendet i mitt inlägg på vad jag läst. jag är inte själv mobilnätstekniker.

jag vet inte om man kan manipulera fram det. det ska jag ha osagt, det kan man säkert. men i verkligheten händer det iaf inte mig. jag har täckning där ingen av mina tidigare telefoner haft. och jag har brukat kanske 4 olika topmodeller kvalitativt om året de senaste 10 åren.

så i verkligheten har iphone 4 varit bäst. t.o.m bättre än iphone 3gs som var mobilen jag hade tätast inpå.
Det verkar bero på mycket på var man bor och om man har torra eller fuktiga händer bla, vissa har stora problem och vissa märker inget. Brukar märkas tydligt om man tankar en större fil och håller telefonen i vänster hand så droppar hastigheten eller dör helt tex.

Det är säkert överdrivet i media men inget jag skulle avfärda helt heller innan man testat själv på sina villkor.
Märker man inget så är det ju kalas :) Ett problem mindre.
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Grefven

Post by Grefven »

om inte ens apple själva märkte det innan lanseringen så är det nog måttligt överdrivet.

kupar man handen över antennen på kärringens SE w550 så försvinner det oxå pinnar på skalan. men det gör inte det på min iphone nu när jag gjorde ett 10 sekunderstest på båda telefonerna.

anledningen att det gapas över iphonen tror jag att det är den ledande luren. den alla vill hacka på.
Fernis1

Post by Fernis1 »

Grefven wrote:om inte ens apple själva märkte det innan lanseringen så är det nog måttligt överdrivet.

kupar man handen över antennen på kärringens SE w550 så försvinner det oxå pinnar på skalan. men det gör inte det på min iphone nu när jag gjorde ett 10 sekunderstest på båda telefonerna.

anledningen att det gapas över iphonen tror jag att det är den ledande luren. den alla vill hacka på.

Apple visste ju det, dom har ju själva sagt att dom visste om problemet innan dom lanserade telefonen, men dom lanserade den iaf :)
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Grefven

Post by Grefven »

det är inget problem. och hade det varit ett problem så förstår jag inte varför man ska hålla den på det viset. bara en idiot skulle ju fortsätta hålla så om han upplever det som ett problem?

jag har inte procent på att säga att en iphone e bra.

men den är jävligt bra. de kommer kunna tillverka både en och två iphones till som är riktigt dåliga innan jag letar vidare.
Fernis1

Post by Fernis1 »

Grefven wrote:det är inget problem. och hade det varit ett problem så förstår jag inte varför man ska hålla den på det viset. bara en idiot skulle ju fortsätta hålla så om han upplever det som ett problem?

jag har inte procent på att säga att en iphone e bra.

men den är jävligt bra. de kommer kunna tillverka både en och två iphones till som är riktigt dåliga innan jag letar vidare.

Jo visst bör man inte hålla den så, men att släppa en telefon i den prisklassen när man vet om att det är problem det är ju bara efterblivet och jävligt värdelöst.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Går ju inte att jämföra med att kupa hela handen över bakstycket på nån annan telefon tycker jag, det är ju knapopast normalt användande.
Har själv testat hålla ip4 med vänster hand helt normalt och fått rejält försämrad signalstyrka.

Dock har jag testat vid andra tillfällen och ibland försvinner bara en stapel även om man sätter fingret med flit rakt på skarven så det verkar som sagt vara rätt olika.
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Grefven

Post by Grefven »

det räcker inte att iphoneanvändare säger att de inte upplever problemet och att de är mycket nöjda med telefonen?

men en icke iphoneägare som bara bestämt sig för att ogilla iphone och nämner detta fenomenet lyssnar man på med fullt förtroende?
Fernis1

Post by Fernis1 »

Grefven wrote:det räcker inte att iphoneanvändare säger att de inte upplever problemet och att de är mycket nöjda med telefonen?

men en icke iphoneägare som bara bestämt sig för att ogilla iphone och nämner detta fenomenet lyssnar man på med fullt förtroende?

Jag fick välja mellan iphone och andra telefoner och valde bort iphone av många anledningar, den största var att jag skulle ha telen som jobb telefon och då fungerar det inte med glas display då den går sönder i princip så fort man tappar telefonen, både syrrans tele och flera kompisar har displayen spruckit på.

Sen det med mottagning och att batteriet inte är något vidare var dom andra faktorerna.

Jag skriver bara mina åsikter, jag tycker iphone har blivit så överskattad, jag är inget fan av några apple produkter, har haft 2 olika ipods båda har bara strulat, dom hänger sig stup i kvarten och då kan man inte plocka ur batteriet eftersom det sitter dolt så man får vänta tills det är slut.

Det är liksom den korkade lösningen efter den andra därför jag inte gillar apple.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Grefven

Post by Grefven »

displayen spricker inte. den får man spräcka själv. :wink:

tror inte att galaxy eller en htc heller är någon arbetstelefon. varken apple, samsung eller htc har tänkt att de ska tåla tuffa tag. så fördärvar man några av de nämnda telefonerna genom att tappa dem så är det iaf inte tillverkarens fel.

vad valde du för lur?
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Grefven wrote:det räcker inte att iphoneanvändare säger att de inte upplever problemet och att de är mycket nöjda med telefonen?

Var fick du detta ifrån?
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Fernis1

Post by Fernis1 »

Grefven wrote:displayen spricker inte. den får man spräcka själv. :wink:

tror inte att galaxy eller en htc heller är någon arbetstelefon. varken apple, samsung eller htc har tänkt att de ska tåla tuffa tag. så fördärvar man några av de nämnda telefonerna genom att tappa dem så är det iaf inte tillverkarens fel.

vad valde du för lur?

Iphone displayen spricker så fort man råkar tappa luren, jag har tappat min HTC nu säkert 10-15 gånger utan att något har hänt.

Sen tycker jag inte HTC:n är perfekt heller finns dåliga saker med den också men så är det ju med alla telefoner, men tycker att apple har konstiga lösningar och mycket buggar/problem.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Post Reply