M20 eller M50 till nästa sommaren ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vill inte åka snik! men vill ha en driftsäker m20b25 turbo som håller för att gasas lite med! vill kunna åka rätt hårt med den och veta att den håller! eller vist allt kan gå sönder men vill ha en bil som tål att pressas lite! gatubruk alltså! 400-500 kanske! skulle gärna vilja veta en vettig setup för detta bruk!!??
Då skulle jag byta topp... Och sedan låta Bäckis köra sin "gatportning" på den, självklart svetsa. Då är toppen "klar" för rätt okej med mos.
Bygga på en topp man inte är 100% kommer jag aldrig göra igen. Testade en med spricktest osv, portade, svetsade och allt det där, 5 mil så började det tränga upp glykoldroppar under kamaxeln ändå.
320 topp, från senare modell är annars inte heller sämst att använda.
Bygga på en topp man inte är 100% kommer jag aldrig göra igen. Testade en med spricktest osv, portade, svetsade och allt det där, 5 mil så började det tränga upp glykoldroppar under kamaxeln ändå.
320 topp, från senare modell är annars inte heller sämst att använda.
storerik: jaså vad ska du ha för den då?? har ju en motor ju tänkte bygga på den för då vet jag att jag får schysta grejor!
Peppe: jo byta topp ska jag göra hur eller hur men tänkte mer på de du skrev efter så får nog bli en bäckis portning och svetsning! för de verkar hålla!! eller ?
vad kostar en Ny topp ?
Peppe: jo byta topp ska jag göra hur eller hur men tänkte mer på de du skrev efter så får nog bli en bäckis portning och svetsning! för de verkar hålla!! eller ?
vad kostar en Ny topp ?
Bruksade ca:1000mil med en m20 bromsad till 403whp.
Bottendelen orginal bortsett från kolvar från en V12:a.
De som va gjort med toppen va en snäll trimkam. Annars orginal.
Åkte med den bilen varje dag till o från jobbet, ICA, race, osv.
Bottendelen orginal bortsett från kolvar från en V12:a.
De som va gjort med toppen va en snäll trimkam. Annars orginal.
Åkte med den bilen varje dag till o från jobbet, ICA, race, osv.
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
m5micke wrote:Bruksade ca:1000mil med en m20 bromsad till 403whp.
Bottendelen orginal bortsett från kolvar från en V12:a.
De som va gjort med toppen va en snäll trimkam. Annars orginal.
Åkte med den bilen varje dag till o från jobbet, ICA, race, osv.
vad körde du med för kyl ? =)
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven wrote:Och vem fan väljer maskin efter hur de låter? Det måste va youtubetrimmarna som inte har någon bil eller motor alls själva.
Att man kan gilla ett ljud före ett annat det begriper jag. Men att det skulle va avgörande?
Att en brud kan döma ut vad för bil som hellt för att den inte har rätt färg det har man ju hört. Men att en motorintresserad kille tar upp ljudet som motivering är helt otroligt.
Jag lovar att jag har hört en värre variant! =P
Vad sägs som att anledningen var att det var billigare med trimkam till M20 än M50, haha =P
bajronboy, du verkar redan ha bestämt dig för M20 men jag lägger min röst på M50
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89