Tråden för oss träningsnarkomaner
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Ja det är ju precis detta jag menar... Men det känns som att du menar på att "alla" du länkat till ÄR rena....Grefven wrote:de testas inte. det är ingen arangör som tror att någon är ren. hur skulle det kunna finnas en strongmanserie med stora män som är starkare än alla andra och som folk vill betala för att titta på om de som inte tar aas skulle få vara med?Dawe_A wrote:(händer nog sällan att dom blir testade på tävlingar anyway, med tanke på att det är lagligt att roida i många länder..)
det hade varit som trimmade bilar inte fått köra dragracing på sko uno på mantorp.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
NYTT PB I MARKLYFT IDAG!!!
175kilo denna gången, har ett mål på 200 till sommarn.
FILM: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1603151529500

Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
- Strandholm
Jo men firman måste gå runt och jag är inte för fin föratt utföra lite hårt arbete så det e bara att hugga i.Grefven wrote:vad är målet? öka din muskelmassa?Strandholm wrote:bullen:
Om man har ett varierande jobb vilket betyder att ibland kan det vara helt ofysiskt krävande men ibland väldigt, väldigt jobbigt.
Är det då lönt att gå till gymmet och träna de muskelgrupper som man använt hårt hela dagen på jobbet? Eller ska man vila istället? Kanske försöka stuva om i schemat och köra andra muskelgrupper istället?
själv så sprider jag ut muskelgrupperna så att de som samspelar lite tränas så långt ifrån varandra så att säga. kör inte tunga bröstpressar en dag och axelpressar dagen efter. just för skaderisken.
man ska ju leva rätt från början. det som är mest rätt är ju att låta bli att gå till jobbet och göra det krävande du nämner. men det går ju inte utan att vända upp och ner på hela vardagen.
så du får hitta en kompromiss.
man får tänka förebyggande. alltså aldrig sova för lite. jobbar du dagtid och börjar kl 07 så lägg dig kl 21. din sista måltid bör vara proteinrik. va även noga med kosten under ditt krävande arbetspass.
gör du så då har du iaf optimerat förutsättningarna för att göra ett bra pass på gymmet.
men det viktigaste på dagen blir hur du äter inför gymmet och efter.
om muskelökning är det som eftersträvas.

Men vad är bäst då anser du under de rådande förhållanderna? Låta dem utsatta muskelgrupperna vila ett par dagar och köra på ett par fräsha muskelgrupper den dagen istället??
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
inte för att göra dig besviken men det är sumomark du kör_2499 wrote:NYTT PB I MARKLYFT IDAG!!!![]()
![]()
![]()
![]()

Sebastian Blomgren
Alla har ju dock olika förutsättningar, olika muskelfästen and so on...
förutom kost, vila och träning så är det mest avgörande din genetik.
jag har en kompis som tränat 2 år, han käkar en lunch om dagen, smörgåsar typ och mestadels negerbollar och kladdkaka. Det enda han tänker på är att inte konsumera alkohol.
han ser ut såhär och reppar 6-8 på 150-155 i bänk.
*raderade bilder*
förutom kost, vila och träning så är det mest avgörande din genetik.
jag har en kompis som tränat 2 år, han käkar en lunch om dagen, smörgåsar typ och mestadels negerbollar och kladdkaka. Det enda han tänker på är att inte konsumera alkohol.
han ser ut såhär och reppar 6-8 på 150-155 i bänk.
*raderade bilder*
Last edited by Dawe_A on 26 Oct 2010, 16:27, edited 8 times in total.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Jag är som en 11.4l V8, låga varv och ingen effekt men jag ser stor och maffig ut 
Stor motor, mycket bränsle = bränslesnål pelko.

Stor motor, mycket bränsle = bränslesnål pelko.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Hur kan man räkna med kalorier?
Säg att jag ska stoppa i mig 2000 kalorier om dagen. Får jag äta vilka 2000 kalorier jag vill? Hur påverkar fett, socker osv?
Jag menar, jag kan äta kladdkaka, godis och vitt bröd och inte överstiga 2000 men sedan går det ju att nå 2000 med nyttiga saker också.
Är 2000kalorier alltid 2000 kalorier?
Om vi sedan leker med tanken att jag inte äter ett skit på hela dagen men 30 min innan läggdags äter 2000 kalorier (fetaste turkpizzan i stan), hur påverkar det? Jag förbränner ju inte lika mycket i sömnen som under övriga dagen...
Säg att jag ska stoppa i mig 2000 kalorier om dagen. Får jag äta vilka 2000 kalorier jag vill? Hur påverkar fett, socker osv?
Jag menar, jag kan äta kladdkaka, godis och vitt bröd och inte överstiga 2000 men sedan går det ju att nå 2000 med nyttiga saker också.
Om vi sedan leker med tanken att jag inte äter ett skit på hela dagen men 30 min innan läggdags äter 2000 kalorier (fetaste turkpizzan i stan), hur påverkar det? Jag förbränner ju inte lika mycket i sömnen som under övriga dagen...
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Det finns så många olika dieter, och metoder. Du skall inte tänka som så att du kan dela upp 2000kalorier på vad som helst. Socker och dåliga fetter ska du inte ha i dig någonting utav.pelko wrote:Hur kan man räkna med kalorier?
Många gör felet att inte äta fett när dom vill gå ner i vikt , äter man inte fett så förbränner man fett mycket långsammare, för att gå ner snabbast i vikt bör du i princip nolla kolhydraterna och ligga på ett underskott av ca 1000kal om dagen, i muskelbyggar syfte "brukar" dom köra 500 i underskott om dagen för att minimera risken med muskelförlust.
För att ta reda på hur mycket just du behöver äta om dagen så är det bara att lägga upp ett kostschema på låt säga 3300kal, köra på detta i 2 veckor och så märker du skillnaden helt enkelt. Står din vikt still så är det precis vad du gör av med, minskar den så ligger du på ett underskott och tvärt om.
Just nu känner jag att jag inte skriver någon relevant fakta, ögonlocken börjar bli tunga & jag ska lägga mig. Men imorgon kan jag skriva ner lite mer och eventuellt lägga upp ett schema till dig om du behöver.. Om du är vaken hela natten så kan du läsa lite om en vanlig GI-diet som jag själv körde för 2 år sedan snart, då gick jag ner 22kg på 2-3månader. Det handlar i princip bara om att nolla kolhydraterna. (om du nu är sugen på att banta bort några kg)
Sen vet aldrig din kropp hur mycket klockan är, du kan äta en middag innan du lägger dig men tänk på att aldrig slänga i dig det största lasset kolhydrater precis innan sängen, för det är bara ren energi som du inte gör av med under natten, men protein / nyttiga fetter så som omega3 som finns i bla fisk & kapselform & kött som innehåller till största delen protein är lugnt. ( i rimliga mängder, enligt schemat då förstårs..)
Kolhydrater har för övrigt ingen positiv effekt på själva muskelbyggningen, stryper du intaget av kolhydrater helt eller sånär inpå (kanske 6-8% av kosten kan bestå utav kolhydrater) så kommer du känna dig tröttare och kanske prestera sämre på gymmet. (en såkallad ketodiet)
Här kan du också räkna lite själv med hjälp av detta och infon på baksidan av allt du äter på en dag:
1 gram protein = 4 kcal
1 gram kolhydrater = 4 kcal
1 gram kostfibrer = 2 kcal
1 gram fett = 9 kcal
Rekomenderat intag utav mig under diet är:
32% fett 60% protein och 8% kolhydrater
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,