Snart på banan igen... Block fixat, nytt tråg finns. Kolvar beställda (mer komp) , Nya kammar är på G (en kam hade gått ner sig). PPF stakar ska i. Ny stödgördel finns nog också på hyllan hos PPF...
Kanske att de blir en annan vev också... Ej kollad just nu men verkar inte lovande....
SPM, hvor er disse rådene produsert?
Ikke kina vel?
Til opplysning skal det sies at materialsvikt i deler av tvilsom kvalitet, type kina produsert, skjer fra tid til annen.
Mye slikt produseres i kina bla for amcars også, og der er tilfeller av kinesiske ventilfjærer som knekker, ventilen detter ned i sylinderen og fullt havari.
Kinesiske deler på en dyr motor er kanskje ikke lurt
SPM är kinatillverkade. Vill man ha fina stakar så kostar det dubbelt så mkt minst, och detta är det första haveriet någonsin jag ser där själva staken gått av "utan anledning".
Man skulle igentligen ta dom andra stakarna o sätta dom i åress o åressa på o se vad som händer vid vilka ton dom börjar o ge vika. Då ser man om det skiljer något mellan stakarna me.
Förövrigt gällande kinastake så tar kineserna över mycket nu.
Flera balla firmor beställer "sina" grejor från kina. Mångs åker med kinagrejor utan att tänka på det eller veta om det. Snart kan ingen sälja stort av egna inhemska grejor längre.
Grefven wrote:Förövrigt gällande kinastake så tar kineserna över mycket nu.
Flera balla firmor beställer "sina" grejor från kina. Mångs åker med kinagrejor utan att tänka på det eller veta om det. Snart kan ingen sälja stort av egna inhemska grejor längre.
Ja, tragisk utvikling.
Ting går veldig fort for seg i kina, og mye dårlig kvalitet, nevner av egen erfaring: skeivt maskinerte vippearmer til amerikaner/ mopar big block.
Ellers har man jo lest på nett om ventilfjærer som knekker, veivaksler med feil toleranser og balanse etc.
Da har man to valg: enten bruke BMW originalteile/ andre originaldeler for det merket man har, eller la være å spare på så viktige komponenter.
Carillo er vel ikke lagd i kina?
Kanskje noe å vurdere...