Vilka växellådor passar på 325 E36?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Vilka växellådor passar på 325 E36?
Skräplådan på min 325 E36 har gett upp. Är det någon som har koll på vilka lådor som passar rätt på och inte är sämre än original?
(Getrag 250 tror jag den heter)
Realoem säger att denna låda sitter på dessa modeller:
E36: Detaljer på E36
E36 320i, 323i, 325i Limusin, coupe, Cabrio, Europa
E39: Detaljer på E39
E39 520i, 523i, 525i Touring, Limusin, Europa
E46: Detaljer på E46
E46 320(C)i, 323(C)i, 325(C)i, 325ti compact, coupe, Touring, Limusin, Europa
Z3: Detaljer på Z3
Z3 Z3 2.0, 2.2i Roadster, Europa
Men finns det fler man kan leta efter för att bredda utbudet ändå mer. Har ingen lust att lägga massa pengar på brukisen men man måste ju hålla den rullande.
(Getrag 250 tror jag den heter)
Realoem säger att denna låda sitter på dessa modeller:
E36: Detaljer på E36
E36 320i, 323i, 325i Limusin, coupe, Cabrio, Europa
E39: Detaljer på E39
E39 520i, 523i, 525i Touring, Limusin, Europa
E46: Detaljer på E46
E46 320(C)i, 323(C)i, 325(C)i, 325ti compact, coupe, Touring, Limusin, Europa
Z3: Detaljer på Z3
Z3 Z3 2.0, 2.2i Roadster, Europa
Men finns det fler man kan leta efter för att bredda utbudet ändå mer. Har ingen lust att lägga massa pengar på brukisen men man måste ju hålla den rullande.
Ja den här har hållt i 34000 mil så att kalla den skräplåda var nog att ta i.
Men det tråkiga är att bilskrotarna tror att det är guld i lådorna och de som inte tror det ligger i fel ände av landet och då har dessa istället en fraktkostnad på 2/3 av lådans pris.
Det var lite därför jag undrade om det fanns fler lådor man kunde kolla efter som kanske finns lite mer i närheten.
Var är alla 500-kronorslådor när man behöver en?
Men det tråkiga är att bilskrotarna tror att det är guld i lådorna och de som inte tror det ligger i fel ände av landet och då har dessa istället en fraktkostnad på 2/3 av lådans pris.
Det var lite därför jag undrade om det fanns fler lådor man kunde kolla efter som kanske finns lite mer i närheten.
Var är alla 500-kronorslådor när man behöver en?

Har gjort lite förfrågningar på icke prissatta lådor på diverse bildemonteringar nu. Rekordet än så länge ligger på 4500:- och den billigaste 2500:-. Man förstår ju varför de inte skriver ut pris.Grefven wrote:Över 1500:- hade man skämts för att ta för en komplett sån låda tycker man.
Undra hur de motiverar prissättningen när man kan få samma låda för en tredjedel av priset på en annan bilskrot?
- Jonas_Linder
Beror helt och hållet på hur demonteringen styrs, har demonteringen kontrakt med försäkringsbolag så är dom skyldig att köpa alla bilar av försäkringsbolagen oavsett märke, modell eller skick. Sen styrs det även av hur många anställda demonteringen har, hur dyr utrustning demonterningen har ( man kan lägga 100 000:- på utrustning för att tömma tanken, eller så tappar man bara ur soppan vilket kostar bra mycket mindre än 100 000:- )JohanE wrote:Har gjort lite förfrågningar på icke prissatta lådor på diverse bildemonteringar nu. Rekordet än så länge ligger på 4500:- och den billigaste 2500:-. Man förstår ju varför de inte skriver ut pris.Grefven wrote:Över 1500:- hade man skämts för att ta för en komplett sån låda tycker man.
Undra hur de motiverar prissättningen när man kan få samma låda för en tredjedel av priset på en annan bilskrot?
Hur som helst så är 2500:- mer än tillräckligt för en sketen 320/325 E36 låda, det kryllar ju av dessa bilar på demonteringarna typ.